CUSTOM Travsulky

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare travemma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 5 695
T

travemma

Vad tycker ni om Customs sulkisar? Är de bra ?
Håller de, är de slitstarka?
Jag ska ev köpa en sådan . Eller rekomenderar ni något annat märke? Vad är vettiga priser? Är det något särskilt som jag ska titta extra noga på?
Alla åsikter motages tacksamt!
Hälsningar Emma.

Är inte frågan ställd ungefär som jag ska köpa en SAAB är de bra och prisvärda??? :eek: :D

Det beror ju på vad du tänkt för modell och om det är en ny eller begagnad sulky du tänkt dig, menar jag...

Jag har 2 st. Custom och en Jerald-sulky . En sprillans QH MULTIFLEX som kostade nästan 20 000, men det skulle ju bli dyrare att köpa 3 st. sulkys till 3 hästar. Den gamla Customsulkyn är en gammal traditionell som köptes begagnad för 4000 kr för 4 år sen. (Bara jag kan prova den nya på största hästen och se om den funkar så ska jag försöka sälja den vidare) Och min lilla Jerald (minsta modellen) köptes ny 1998 och har funkat bra den också...

Köper man en begagnad sulky ska man ju kolla på eventuella skador, och om sulkyn verkar skev och så. Svetsskarvarna ska man också hålla uppsikt över även om jag inte hört något märke som brakat ihop av normalt slitage förutom de gamla Fortuna.

/// Ghost

Jag hade tänkt köpa en tävlingssulky....Men har ingen aning om vilket märke som är bäst eller så...Jag känner bara till ett märke och det är Nissevagnen!Nån som ´har hört talas om den? Annars är jag tacksam för lite råd!

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 095
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 976
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 303
Senast: Nepenthe
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 030
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • En tråd om bäddar
  • Oseriös avel 2023