Stå eller sitta ner.

ha ha, :idea:
anledningen till att F vill att du står i lättare sits
tror jag är för att få hästen att "bjuda till" lite själv
mot hindren om du fattar ;)
Sätter du dig för tungt på han så bromsar han sig
bara mer tror jag..
men du får faktist fråga i kväll vad han menar,
annars så frågar jag åt dig :D *hotar*

Jajja, sitta ner funkar bäst för mej :)
Har man en supersäker häst kan man ju stå om man
vill, men det är ju jobbigare, och ser inte
lika proffsigt ut heller :smirk:

Okej, för roddan har också mega head :D
Kommer han från, det heter typ enschelingen
lr nåt sånt i Belgien?

Haha.. mycket snack och lite verkstad tror jag det är från ditt håll på just den pungten du hehe.. :D :rofl:

VET DU INTE VAR HAN KOMMER IFRÅN?
Fy skäms :D
Heter han nått mer än Qudexco, och har du några
fler, större bilder på honom?

Stava punkt rätt!
Pungt får en osökt att tänka på
andra saker :crazy:

:angel:trodde du frågade själv..fegis.
Men jag tror att min teori stämmer :D

MEN ni hoppade ju jättebra nu tyckte jag , F berömde dig
ju jättemycket!!!!

haha jo det gick väll ok. jag vet att det kan gå så mycket bättre. får väll vara glad att jag inte ramlar av eller går omkull p ett 50 cm hinder eller nått :D :rofl:
Tänkte va med på klubb hoppningen föresten. 75 och 90 cm :angel: :angel: :angel:

oj ursäkta. Jag är sämst på stavning :angel:
nää bara Qudexco och jag har inga större bilder. tyvärr. vad är det för stam på den där rodexco (??)

Jag har alltid suttit ner. Bättre balans och därmed mindre inverkan på hästen, och lättare att driva.

Jag brukar oftast står i tvåpunkt eller lite lättare trepunkts. Tycker att jag inverkar bättre då.
Mellan hindrerna brukar det dock bli trepunkt, förutom vid speciella situationer...

Nu hoppar jag ytterst sällan eftersom jag övergått till wstern men hoppar mammas häst iblad och då sitter jag enr för att kunna ha bättre kontakt med hästen och bromsa upp tempot bättre. Dessutom så är chansen större att jag sitter kvar om hon skulle nita framför hindret.

Bah - vadå ser inte lika proffsigt ut ? jag tycker att den lätta amerikanska (och för all del svenska) stilen ser jäkligt mycket proffigare ut än tung tysk sitt-stil. Men smaken är som baken

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 196
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 135
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också. Har kontaktat vården och...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 495
Senast: et_flickan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka