Den stora över blomhindret är 10 år nu, har startat ** men är inte någon fälttävlanshäst utan hon får mest hänga med ibland, hon är inte modig och vill inte slå sig. Hon är en duktig hopp och dressyrhäst.
Den andra är 12 nu har startat upp till *** och är en fantastisk terränghäst,gick ** felfritt när han var 7 och han är en riktig Badminton häst faktiskt men inte med mig i sadeln även om jag har tävlat honom sedan året han var 6. han är svårriden i dressyr och hoppning och gränsen mellan succe och katastrof är hårfin.
JAg har lyckats rida terräng på broms ändå upp till *** men han är lika ärlig och modig fortfarande den stackaren
Många hästar börjar ju stanna till slut när dom rids på det sättet men han kämpar på
Jag har lite problem med att rida på tiden dels eftersom han är ganska stark och jag är för feg för att rida på
Jag har en sorts skräck förtjusning till terrängen och därför är det svårt att lägga av
Han kan bli lite het och stark och får lätt trångt i kombinationer då han är väldigt långgalopperad, men han är klok nog och stannar om han inte får plats.
Vi var i Waregem i september, han gick då CIC** och han blev för het, hamnade för mycket i handen och snubblade till på ett hinder så jag föll av efter det, annars var vi felfria på hinder i terrängen