Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Z
Islandshäst Hej, jag hjälper till i ett stall med islandshästar, och där har de två 2-åringar, två ston. Vi har lite smått börjat vänja dem med...
Svar
5
· Visningar
1 430
Senast: Boj
·
L
Islandshäst jag har en islandshäst och han är fin och allt men så otroligt envis han ska dra hem när jag rider , inte lyfta hovarna osv för att...
Svar
10
· Visningar
1 982
Senast: superbusan
·
Western Funderar på att skaffa en westernsadel till mitt varmblod. Nån som kan tipsa om ett bra ställe/affär/sadelutprovare eller dylikt som kan...
Svar
3
· Visningar
993
Hoppning De som sett sändningarna de senaste dagarna, från bla Eurosport, har sett 7-åringen Coeur (Om det nu stavas så :o ) Hästen är alltså...
2
Svar
21
· Visningar
2 294
Senast: kopparberg
·
P
Körning Har tittat på Anders Erikssons tömkörningsvideo (blev inte så klok av det direkt men ändå). Jag har en bröstsele men man kanske måste ha...
2
Svar
24
· Visningar
3 714
Senast: Elektron
·
Hoppning JAg är en 14 årig tjej som sköter en underbar b-ponny... jag vill tävla med henne men är osäker om man får tävla en b-ponny när man är...
Svar
8
· Visningar
1 418
Senast: charity
·
Islandshäst Hur mycket tölt rider ni? Och i vilket tempo och form? Vad har ni för häst?
3 4 5
Svar
92
· Visningar
7 194
Senast: Djurjouren
·
Islandshäst Kan du se och känna hur hästen går om den har en helt taktren tölt? Och skilja pass och travtakt åt även på marken? --
Svar
9
· Visningar
1 761
Senast: josse
·
S
Western Är på gång att skaffa mig ett varmblod och har för avsikt att försöka tr5äna lite western och horsemanship. Nå´n som har någon åsikt om...
Svar
4
· Visningar
1 184
Svar
3
· Visningar
1 178
Senast: josse
·
Hoppning Pay\'n Jump Vi ska anordna Pay'n Jump för första gången i vårat distrikt. Så jag undrar lite hur det brukar går till ? Jag har varit på...
Svar
3
· Visningar
995
O
Hoppning Hej! jag har planerat att vara med på påskhoppningen på min ridkola, jag ska höra med ridläraren i morgon om det går bra. men vad är det...
Svar
4
· Visningar
798
Senast: Osis
·
J
Islandshäst Nu är jag här igen och frågar om mitt favorit ämne töltform. Om man rider hästen på lösa tyglar i tölt, med ren takt...utan att den...
2
Svar
22
· Visningar
2 614
Senast: javill
·
J
Islandshäst Hejsan! Hur många här har hästar som kan gå i kort och samlad galopp och göra galoppombyte? Jag har väl helt ärligt inte lagt ner...
2
Svar
23
· Visningar
3 539
Senast: _Viva_
·
R
Trav Nu är jag i ett avgörande skede med min svarta springare. Han har gått från typ. varannan dags intervaller till 2-3 dagar på raken och...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 792
Senast: Rikkan
·
Hoppning Nagon sa till mej att man inte far anvanda martingal pa ponnytaving i Sverige. Ar detta verkligen sant? Om det ar sant, varfor har man...
Svar
8
· Visningar
1 248
Senast: Real_Life
·
S
Övr. Grenar Diego har haft både framgång och bakslag i Dubai. Hans häst Memorion dog igår. Han fick kolik och opererades och operationen gick bra...
Svar
4
· Visningar
1 191
Senast: Tviggy1081
·
Trav Min favorittravare fick tyvärr en hovbensfraktur i oktober och har stått i "isoleringscell" i tre månader. Nu har "permissionerna"...
Svar
8
· Visningar
3 974
Senast: martha
·
S
Islandshäst hej. jag tycker att det är ganska klurigt att känna/se tölt takten. är det någon som har nåt bra tips?
Svar
12
· Visningar
1 952
Senast: Freyr
·
J
Körning Jag ska skicka mitt dräktiga treåriga (hon blir fyra i år) shettissto på inkörning på måndag. Hon som ska köra in henne NH-hanterar sina...
Svar
2
· Visningar
990
Senast: jelly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama