Vad skulle NI utsätta en 7-åring för?

Jag har bara mött dåliga erfarenheter när det gäller att matcha unga hästar så hårt. ofta ser man dom mycket under nått år och det går mycket bra, sen försvinner dom helt plötsligt. Det kanske är så att denne ryttaren inte har så många topphästar och har bråttom upp till toppen. Det kan finnas många mer eller mindre bra andledningar till att han gjorde som han gjorde. Jag skulle nog kanske startat en GP med min nästan 8 åriga häst om jag ansåg den mogen för det, men sedan skulle jag varit aktsam med att rida den fler klasser och sperciellt höga klasser på ett tag. speciellt på samma meeting.

Jag skulle aldrig våga ta in en 7-åring i högre klasser. För jag känner att jag inte har erfarenheten att känna om hästen "säger" att det blivit för mkt för den.
Så jag skyndar extremt långsamt.

Men jag tror att de flesta ryttare på toppnivå känner om hästen är "klar" för sin uppgift. Och visar det sig att den ändå inte klarar uppgiften, så tycker jag det verkar som om de i tid avbryter innan det blir katastrof.

Men jag reagerar ändå på att en 7-åring ibland går många klasser. Men kanske är det jag som är mesig? :confused:

Liknande trådar

K
Träning Min man fick ett 15 årigt halvblods sto pga plats brist.. Och då vi har egen gård men alla tränings möjligheter frågade dom om vi inte...
Svar
3
· Visningar
1 089
Senast: karlslund
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
40 822
Senast: Mayaanna
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 593
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info