J
josse
" många ord Josse" Jo jag har lite svårt att fatta mej kort , men tror också att vi menar samma sak. Nu ska jag åter babbla på lite. Men jag menar nog inte att man ska lyfta upp huvudet på hästen, utan mer att jag själv ska "lyfta upp sig själv i huvudet" så att jag i alla fall inte försvårar för hästen att bära sej rätt, genom att sitta spänd och ihopkrupen. Lyfter man sej själv i huvudet så följer förmodligen händerna med en bit längre upp, men linjen från armbågen till hästens mun ska ju fortfarnde vara rak, annnars blir det ju den där oönskade avknäppningen i nacken med sänkt rygg som följd.
Nåja det fanns en tid när jag sa att bara min häst börjar tölta i stället för grisepassa så är jag helt nöjd, men se när man kommit dit, så vill man genast vidare mot nya höjder, och det är det min sits och inverkan som måste förbättras för att komma dit.
Hmmm har du aldrig vägarna förbi Karlstad för privatlektioner? Nu när du får mer tid över . Och du behöver inte säga att min häst är söt, det vet jag redan
Nåja det fanns en tid när jag sa att bara min häst börjar tölta i stället för grisepassa så är jag helt nöjd, men se när man kommit dit, så vill man genast vidare mot nya höjder, och det är det min sits och inverkan som måste förbättras för att komma dit.
Hmmm har du aldrig vägarna förbi Karlstad för privatlektioner? Nu när du får mer tid över . Och du behöver inte säga att min häst är söt, det vet jag redan