Hehe, nä inte deppformen, utan den riktiga. Deppformen har försvunnit och kommer ( förhoppningsvis) aldrig mera åter :.-)
Håller ju på att bygga om denna urläckra kuse för att se om han kan slippa sina munproblem i framtiden och då måste jag ändra på den form som han föredrar att gå i, dvs med lite bakåttänkande.
Ska ha upp halsansättningen så att resningen blir mer gratis och så att han kan få större mellanrum mellan hals och ganash och ändå se flashig ut.
Denna ombyggnad gör man ur lång och låg, först har vi lärt honom länga sig korrekt ( dvs ur manken ) och söka sig neråt så att ryggen höjs extremt mkt( mer än som behövs egentligen) och ur denna form ska bakbenen petas in och få till stånd en uppresning framtill. "Barrock" ridning så som det borde läras ut egentligen.....
Missförstådd var han inte, Gamle Askemannen är som en unghäst för tillfället och drog ett par repor med Carmensita
.
Han får massage, healing stretching och allt möjligt, ooch så himla mkt beröm när han gör typ 4 steg BRA att han börjar bli riktigt mallig och kaxig :-).
Det lilla jag kräver av honom anser Askur vara en ren barnlek så hans självförtroende börjar bli av astronomiska mått
Häromdan försökte han sticka med mig, svansen upp och öronen fram och ponnymin i blicken :-).Ska ta en diskussion med honom om det :smirk:
Tror att det är lite kul för honom, min träning är ju helt annorlunda än man normalt brukar göra med islandshästar och han som i många år bott ute i skogen får flera gånger i veckan åka transport till en massa roliga ställen och kolla in läckra brudar ( stora och bruna :-))och bli beundrad av en massa folk ( den där söta lilla ponnyn med den fräcka färgen
).