hur länge...

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare shallowxx
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 061
S

shallowxx

hur länge går ett fullblod normalt löp... alltså till vilken ålder... nyfiken... :)

Skiljer sig otroligt mycket från häst till häst. Men den vanligaste åldern är väl ungefär runt 7-8 år.
Sen beror det som sagt helt på individen, vi har vissa hästar i svensk galopp som är uppåt 15 år som fortfarande tävlar regelbundet och som fortfarande tycker det är kul.
Och sen finns det vissa som slutar redan vid 3-4 år av olika anledningar.

tack för svaret.. jag har en fd galoppör .. kan man söka nån stans på nätet om info ang löp mm... han heter Shallow. e. Shaftesbury u. Nagylany inte så bra på det här me datorer... :p :p :p

Du kan gå in på www.galoppsport.se och titta. Här hittar du allt möjligt om Shallow. Alla hans starter osv.

Gå in på "sök sportinfo", och sök sedan på hästens namn bara.

Liknande trådar

R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 478
Senast: hastflicka
·
Övr. Barn Min snart 9-åring har börjat prata om att han tycker att han är tjock, och nu har det också framkommit att han försöker äta mindre för...
Svar
17
· Visningar
1 539
Senast: CaisaCax
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
513
Senast: Roheryn
·
Småbarn Ville skriva mindre, men det gäller bara längden, inte vikten eller något, så fick bli kortare. 🙈😅 Hur som, vi var hos BVC i går, på 6...
Svar
14
· Visningar
1 330
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • GHS - dagens dressyr.