Flexibla sadlar

Djurjouren!
Vad kostade Safir sadeln?
Läste artikeln om den, och tycker att den låter väldigt
intressant.
Som vanligt så är det bara finanseringen som brukar bli
ett problem. Att handla saker till hästen är absolut inga problem. :D

Mari

Mycket medveten :)

Fast stallägaren som har islänningar är helt övertygad om att min inte kan tölta eftersom det är en för samlande rörelse, det är ju bara hennes fina pållar som kan :angel:

Askurs prototyp-Safir kostade typ 4 betäckningar inkl allt - snacka om att han förenat nytta med nöje :p

Annars handsys de nog bara fortfarande efter mått och det tar minst en månad att göra varje sadel. Skulle tro att 25 000 är rimligt. (det är förresten inte stål i något annat än bommen framtill där de korta ortspetsarna och stigbygelfästena är, resten är nylon med "valbards-spänst" och läder - patentsökt)

Kommer en serietillverkning igång vilket många hoppas så kanske priset halveras på budgetvarianten?

Är man snål och har en behövande mycket söt häst kan man ju dock alltid låna en :idea:

*sparkar mandalaki i sidan*

Tack för fina länkar! :rofl:

Jag har en Tölt-sadel till min Islänning tyckte
dock han behöver vila från den ibland

så jag har köpt en Griffin Haflinger/cob dressyr m extra
vid bom den är superbra.
Både jag ock hästen trivs med den! superskön att sitta
i och klämmer inte extra någonstans på min häst
Fick det rådet om den sadeln av en som har provat måånga
sadlar på sina hästar. Hon har flera Islandshästar.

Men jag skulle vilja ha en Western också för extra "vilda"
färder i skogen. Såg att par intressanta objekt via dina länkar! Tack igen!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 915
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 235
Senast: Juli0a
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 588
Senast: Oknytt
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 887
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday
  • Dejtingtråden del 38