Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Dressyr Hej Har en unghäst på 6 år men som inte är så mkt riden. Han har dessutom varit skadat och konvalesent ett tag men är nu igång...
Svar
5
· Visningar
868
Senast: juvel
·
R
Dressyr ...Kan tänkas passa min dam? Har ju visserligen en hoppsadel (Wintec), men har börjat kika på en dressyrsadel nu (tänker nog...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 520
Senast: Rio
·
T
Dressyr Jo jag köpte Globus senaste dressyrsadel modell Crincle igår. Vet någon någonting mer om den? "Provred" den igår och tyckte den var...
Svar
3
· Visningar
965
Senast: Maran
·
G
Dressyr Jag undrar lite om avkommorna efter honom, har nämnligen inte träffat på många själv. Hur är de i temperamentet osv?
Svar
2
· Visningar
927
Senast: saandraaa
·
Dressyr Hej på er! Jag har ridit unghästar större delen av mitt liv och har därmed mest erfarenhet på det området. Nu har jag dock fått förmånen...
2
Svar
23
· Visningar
4 431
Senast: Lancet
·
M
Dressyr Hej! Jag blev nyfiken på om man måste ha lindor på en dressyrtävling? :) Måste man även ha det på klubbtävling? Mvh: Matilda
Svar
6
· Visningar
1 497
Senast: Paxido
·
J
Dressyr lägger väl ut en tråd om mina funderingar.... funderar ju lite lätt på vad min nästa häst ska bli, mitt halvblod är 18 nu och börjar...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 072
Senast: mackan
·
W
Dressyr hej, är det ngn mer än ag här som rider med tråd ibland? alltså med en tunn tråd som tyglar. detta har hjälpt mig jätte mkt framåt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 207
Senast: Merwen
·
E
Dressyr Ska berätta lite hur det ligger till: Fick min första egna häst i April, en valack på 167cm 8år e.Cortez. Han var väldigt stel och så...
2
Svar
26
· Visningar
2 811
Senast: angelaL
·
F
Dressyr Vad har ni fått för bra tips som ni provat och det har fungerat, hjälpt er framåt i er ridning, gett er fler poäng på tävling osv...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 727
Senast: Lucky_Me
·
Dressyr Min häst har ju lite att önska när det gäller att "ta tag i bettet" i traven. Han släpper det rätt så lätt, (Det går att få det, men...
Svar
13
· Visningar
971
Senast: Troya
·
I
Dressyr Ponnyn jag tävlar brukar oftast gå bra på framridningen men sedan när jag går in på banan så är det något som händer, ponnyn tappar en...
Svar
11
· Visningar
2 646
Senast: lektra
·
S
Dressyr Jag ska tävla den 30 September på min ridskola :d:banana:. Dt är uttagning till riksmästerskap i dressyr. Och jag behöver lite tips o...
Svar
4
· Visningar
864
Senast: Extrem
·
F
Dressyr Jag har ganska nyligen fått min första stora häst. Han har stort framparti och är framtung, byggd lite i nedförsbacke. Han går i lång...
Svar
12
· Visningar
8 377
Senast: Troya
·
L
Dressyr Hur tar era klubbar ut lag till allsvenskan? Vad tycker ni lagledaren ska göra? Bara ta ut laget eller vara en person som kan hjälpa...
Svar
14
· Visningar
1 301
Dressyr Skulle behöva lite bra tips på vad man ska tänka på när man tränar halter. Stannar gör hon ju ...:smirk:... men hon slappnar inte av...
Svar
10
· Visningar
1 139
Senast: Carro_2
·
W
  • Låst
Dressyr eller finns det LC 2 LC1 tex? Finns dessa att skriva ut på internet eller måste ma n köpa?
Svar
5
· Visningar
1 799
Senast: wannehavefun
·
T
  • Låst
Dressyr hur många procent från l:c och l:b krävs för att få starta la:1 ?? tacksam för svar :bow: Jag och min ponny funderar på att starta en...
Svar
3
· Visningar
930
Senast: Lea
·
C
  • Låst
Dressyr Hej! Var och tävlade nu i helgen. Första gången på flera år, pga det passade inte ridkavajen så jag red i en vanlig klubbjacka...
Svar
6
· Visningar
1 094
Senast: Cheddargubben
·
N
Dressyr Jag har hört begreppet att hästen går på bogarna väldigt ofta, men jag vet inte vad som menas med det.. Vad kan hända om hästen gör...
Svar
2
· Visningar
982
Senast: Nowornever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka