Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Dressyr letar efter en bra dressyrsadel . hur är Edinburgh dressyrsadel att rida i ? djup sitts? Bra stöd? Tacksam för tipps :)
2
Svar
21
· Visningar
6 709
Senast: Rumpnissen
·
Dressyr vet inte om jag lägger in den fel men testar i alla fall här... hur vet man hur stor gjord hästen ska ha på en dressyrsadel? jag har...
Svar
8
· Visningar
1 194
Senast: bigganl
·
Dressyr Krav på sadeln är: *smal midja *djupt säte (ska sätta en på plats) *bra stöd för skänkeln som ska passa korta ben *ska finnas beg...
2
Svar
25
· Visningar
2 639
Senast: MaLinn
·
M
Dressyr Ja, dom Rubriken lyder, hur ofta tränar ni dressyr ? Detta till er som tävlar dressyr och så :D
2
Svar
21
· Visningar
2 219
Senast: Elisha
·
Dressyr Upplever ni att ni måste rida på annat sätt? Jag funderar på att prova mitt raka svagt böjda igen och undrar lite över funktionen.Det...
Svar
14
· Visningar
2 514
Senast: Centaur
·
Dressyr I höst/vinter så ska jag och pålle bege oss ut och träna på att tävla. För att fira att jag är modigast i stan :angel: så tänkte jag...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: suisyola
·
Dressyr Var och kollade på dressyrtävling (nationell), och blev väldigt förvånad över hur vissa red!? Innan dessa ekipage (som jag blev...
Svar
2
· Visningar
859
Senast: Matten
·
Dressyr Nu har jag nästan blivit klar med vår styling, men en del fattas..... :angel: Jag letar efter lädertyglar med hakspännen, gärna flätade...
Svar
19
· Visningar
1 353
Senast: Orkide
·
Dressyr hej! är ny här på dressyr vet inte om detta skivits om förut men jag tänkte fråga lite endå. det är så att vi ska tävla dressyr för...
Svar
10
· Visningar
2 003
Senast: EmmaBovary
·
Dressyr Ni som rider och kanske också tävlar i dressyr tränar ni också något annat med era hästar? Är det vanligt att kombinera ex dressyr och...
Svar
16
· Visningar
1 295
Senast: Luxurios
·
Dressyr Tävlingsdebuterade 6 åringen idag. Duktig var han. Fick inte höga poäng (55%) i LB:2. Problemet är att han slår sig fri på nästan alla...
2
Svar
20
· Visningar
3 622
Dressyr När jag köpte min wintec isabell så fick jag med ett medel för syntetsadlar. Men stropparna är ju av läder samt den "korta" änden av...
Svar
10
· Visningar
2 373
Senast: __Stilett__
·
Dressyr En liten fundering.. Ni som har hästar som av någon anledning kräver/vill ha en viss typ av ridning - har ni lika svårt som jag att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 170
Senast: MiniLi
·
Dressyr Nu behöver jag tips... Har beställt en Pikeur Diana, den kortare modellen men den jag fick var verkligen inte kort. Ser helt sjukt ut...
Svar
3
· Visningar
1 234
Senast: Shatoo
·
Dressyr Nu är det dags att hitta en ny sadel. Den jag har (Lovatt & Ricketts, Elipse) älskar jag över allt annat, men det är bara att acceptera...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 619
A
Dressyr Hej på er! Jag letar efter någon som har ett LD:3 protokoll. Det kommer att anordnas en tävling för ridtravare där det skall ridas LD:3...
Svar
10
· Visningar
3 173
Senast: Annki
·
Dressyr Ska rida LC:2 för första gången inom kort. Har bara ridit LC:1 och LB:2 tidigare. Tycker att det verkar vara ett så trist program, bara...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 614
Senast: nyponros
·
H
Dressyr Får man ha stävlar med snörning framtill när man tävlar dressyr? Tycker att det är väldigt snyggt och kikade på sådana stövlar på mässan...
Svar
10
· Visningar
1 576
Senast: Victovie
·
Dressyr Egentligen gillar jag inte dem i läder då de ofta blir fort utslitna. Men jag kunde inte motstå dessa....
2
Svar
23
· Visningar
2 623
Senast: bigganl
·
Dressyr Är det ngn som har en bra idé om hur man skulle kunna få ihop en foderstat som ger massa energi, men som samtidigt inte gör så att...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 151
Senast: Shatoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar