Att tänka på i LC:2

Sv: Att tänka på i LC:2

Jag tycker att L:C2 är ett ganska händelserikt program. Alla vändningar över medellinjen och rätt upp kommer fort eftersom det är på 20x40bana. Tyckte att programmet är betydligt svårare att rida än vad det ser ut på papper att vara. Men det är säkert en smaksak.

Hoppas att det gått bra på tävlingen idag!!

Tävlingen är nästa lördag, men tack ändå!:D

Den där långa galoppen på slutet, pållan får verkligen upp ångan ordentligt. Att göra en snygg halt direkt efter är inte lätt har jag märkt ...

Tycker att det verkar vara ett så trist program, bara en massa halter och raksträckor - och så en ful liten knorr på slutet ...

japp det är tråkigt, och särskilt om man sitter på en liten ponny...

glädjande nog fanns detta att läsa på svrfs hemsida idag:
2007-08-17
Reviderade dressyrprogram 2008
Under hösten kommer tre dressyrprogram att omändras. Programmen det gäller är LC:2, LA:4 och Msv B:3.

Samtliga reviderade program kommer att gälla fr.o.m. 20080101.

*hrm* Jag är en av dem..... :angel:
Fast min häst är inte så stark i formen än så jag skyller väl på det.

Jag brukar iaf få bra poäng på mina bra vägar och sitsen och så :D

*kl*

Kan det varta så att folk ogillar LC2an för att det blir för "svårt" med alla knixiga saker? :angel:

vari ligger det knixiga i LC2? :confused::confused::confused:

själv tycker jag att det är mkt trevligare med program där det händer något hela tiden, svårt att "knö till" hästen när man bara ska rida rakt fram...

Knixigt behöver inte innebära att det händer saker hela tiden ;)

Det kanske är just det. Folk kan inte behålla formen på sina hästar, när de inte gör ngt?

(Jag har inte ridit så många program, så jag har inte så många att jämför med)

Som många adra tycker jag att det är tråååkigt. Har ridit det ganska många gånger i ponnycupen, men där är det dressyrryttartest numera.

Tycker det är lite segt med halterna hela tiden, och det är ganska mycket "transportsträckor" för att det sedan händer jättemycket. Tänk på att stå still tillräckligt länge i halterna och rida snygga vägar.

japp det är tråkigt, och särskilt om man sitter på en liten ponny...

2007-08-17
Under hösten kommer tre dressyrprogram att omändras. Programmen det gäller är LC:2, LA:4 och Msv B:3.

Samtliga reviderade program kommer att gälla fr.o.m. 20080101.

Undrar vilka ändringar det blir?
Det kanske blir ännu fler raksträckor?;)

Tycker L:C:2 an är mycket roligare än 1:an! Galoppen 1:an är ju såååå tråkig och min häst tror att fortast runt vinner :p Visst halterna är många men inte så jobbiga. "Knorren" på slutet uppskattar jag för då får man mkt kortare uppridning :D Visst lite svårare men bättre!

Man ska väl mest tänka på vägarna i L:C..

Om det blir fler raksrtäckor dör jag... allvarligt

Okej, knixigt kanske inte var rätta ordet...

Jag menade väl mer att det var "svårare" än ex LC1an.

Äh. Jag vet inte.

2007-08-17

Wow! :banana: Ja det var ju på tiden att de ändrade i Msv B:3 igen! Från att ha varit ett riktigt bra program så blev det ju skitdåligt vid senaste ändringen.
Yes, yes, hoppas bara att det blir bättre nu!!

Jag har iofs inte nån koll på hur det gamla var, men det nya är ju värdelöst tråkigt - undviker det så mkt jag bara kan :D
så så mkt värre kan det egentligen inte bli ju :idea:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 163
Senast: Bison
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: linlar1
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 576
Senast: iNTOHiMO
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka