Nya sporr remmar.

Sv: Nya sporr remmar.

Måste bara fråga hur du bär dig åt för att slita ut sporremmar i läder?:confused: Har haft ett par sen början på 80-talet och de håller än. (sydda, inte nitade)

Det är lätt, jag tycker dem blir smala och utdragna, sedan blir de olika långa...jag vill dessutom ha dem hårt spända.

Jag blir mera nyfiken på hur du kan ha dina som hållt så länge...
Å andra sidan har jag samma vita tävlingsridbyxor som jag köpte -84...:D och samma kavaj.

jo jag är åxå textilrems-fan, gillar att inte behöva anpassa sig till hålen på läderremmar....

hmm ja, tycker att jag gjort i princip ingenting på hela sommaren - red första dressyrtävlingen sen före midsommar idag :D
hoppas vi ses imorgon förresten, för visst skulle du åxå till väsby

Precis, det är det där med hålen som retar mig med. Men nu måste jag ju ha de här nya, ska göra extra hål. De andra ska jag har till vardags.
Ja, jag räknar med att åka i morgon. Kanske du äntligen kan lära mig att Flyingeknoppa....:banana:

Det finns remmar i väldigt olika läder. Remmarna jag har är i rätt kraftigt läder. Remmarna på bilden ser betydligt tunnare ut. Kraftigt läder ska det vara och sydda sömmar. Inga nitar. De har inte töjt sig på alla år heller. Jag vill också att sporren ska sitta ganska hårt så den sitter stilla och det enda som hänt med remmarna är att det är ett veck där jag alltid knäpper dem.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 932
Senast: sweep
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sedan den 1 januari i år är det valfritt att rida med sporrar i internationell dressyr. Vid helgens femstjärniga tävlingar i Doha valde...
Svar
0
· Visningar
253
Senast: Gunnar
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka