Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Vad är skillnaden förutom bom och stoppning? Är de olika att sitta i och är passformen olika för hästen? Priset skiljer ju rätt så...
Svar
11
· Visningar
3 011
Senast: Fredag
·
B
Dressyr Var iväg hos sadelmakaren idag och hon ska korta nosgrimman på det här tränset 3 cm, då det sitter alldeles för långt ner på innersta...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 647
Senast: BancoB
·
P
Dressyr Har pratat med många och buden blir bara fler och fler... Själv så rider jag oftast bara lite lätt, känner att det känns någorlunda...
2
Svar
31
· Visningar
2 674
Senast: Murray
·
H
Dressyr Får man sämre poäng när man inte har knoppat manen på tävling? eller gör det ingen skillnad? Det klart det ser stiligare ut!:)
Svar
15
· Visningar
1 280
Senast: CCorneliaa
·
Dressyr Jag ska efter flera års uppehåll från ridningen börja om igen och har beslutat mig för att köpa ett par nya stövlar (man rider väl...
Svar
9
· Visningar
3 547
Senast: Fredag
·
Dressyr Vettetusan var denna tråd ska ligga men stoppar in den här och hoppas på det bästa. Hej! Är på jakt efter enkla övningar där hästens...
Svar
2
· Visningar
886
Senast: mackan
·
F
Dressyr Jag har väl sammanlagt ridit regelbundet för ca 8 olika tränare. Merparten av dem har haft inställningen att deras jobb är att göra sig...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 219
Senast: Fredrik_
·
M
Dressyr När man tävlar dressyr på kandar, är det okej om motsvarande bridongbettet är ett rakt tränsbett? Misstänker inte, men man kan ju...
Svar
1
· Visningar
1 018
Senast: Degree
·
Svar
10
· Visningar
6 733
Senast: Degree
·
Dressyr Ja nu när man köpt ny sadel så matchar inte tränset till sadeln.. (åhh dagens i-landsproblem). Så nu undrar jag om någon vet ett snyggt...
Svar
11
· Visningar
1 235
Senast: fjordtokan
·
F
Dressyr Hur gör man det egentligen? Använder ofta plastrong men det blir nästan alltid platt och ful. Har sett flera där plastrongen liksom är...
Svar
3
· Visningar
3 869
Senast: PrinceFair
·
L
Dressyr Det kan ju förstås vara ett munproblem, hästen ska givetvis kollas. Men så fort som jag tar tyglarna så börjar hästen tjafsa och tugga...
Svar
8
· Visningar
3 549
Senast: NiraK
·
Dressyr Vad betyder det när det står "wide gusset" om en sadel? Läste det på Kieffers hemsida om Ulla Salzgeber Wall-Street. Betyder det bred...
Svar
2
· Visningar
978
Senast: Fiorano
·
M
Dressyr Hej , min ponny har väldigt tjock (Har shettis i sej) man och den är väldigt svår att rycka så det blir knoppman,.. ja vet lixom inte...
Svar
4
· Visningar
882
Senast: Tebazz
·
Dressyr Vi är en liten klubb och ska ordna med KM i dressyr. Deltagandet är inte så stort men undrar hur ni gör med placerade? Får alla...
2
Svar
20
· Visningar
2 098
Senast: isaaak_
·
Dressyr Har anmält mig till två lokala dressyrklasser nu i helgen, men har av olika anledningar missat massor av träning nu inför som vi...
Svar
5
· Visningar
1 341
Senast: anna_j
·
Dressyr Jag och medryttarpållen ska ut på vår första lokala tävling på lördag. Ska rida LC:2 och LB:1 och har ingen större tilltro till att det...
2
Svar
24
· Visningar
2 044
Senast: KattisL
·
Dressyr Vad har ni för dressyrskydd? Är på gång att köpa, men vet inte vad för märke/modell osv. Inköpställe och pris tack. Gärna bild!:bump:
3 4 5
Svar
90
· Visningar
9 543
Senast: IngelaH
·
I
Dressyr I LA:P1 så ska man ju rida i samlad galopp. Men vad är egentligen skillnaden mellan samlad galopp och arbetsgalopp. Finns det någon...
Svar
10
· Visningar
11 435
Senast: FadeAway
·
Dressyr Ja! Jag läser en del diskussioner med intresse... Och i vissa fall blir jag lite chockad över att våran ridkänsla skiljer sej åt så...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 505
Senast: Koppen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar