Dressyrskydd

Sv: Dressyrskydd

Hahaha, låter som min unghäst, vi försökte ha boots på honom för vi skulle se om han trampade av mindre skor på, jo eller hur, han knäppte av dem, både fram o bak, de ser rätt kul ut då:angel:

är inte dom väldigt klena?? har sett liknande modeller och dom kändes sladdriga och tunna... känns inte som dom ger något vidare skydd...

De fungerar faktiskt väldigt bra! Inte alls så klena som de ser ut att vara:). Men det klart, efter ett tags användande så blir de ju utslitna.
De har inte gått sönder för mig, efter ett års flitigt användande och tvättande, tyckte de var så pass fina att jag skickade med dem när hästen såldes.

Dessutom så är de så billiga, så då kan man ju köpa ett par nya när de börjar ge vika ;)!

kl
Ska köpte mig nya skydd nu och det får bli Jacson, just pga av priset.
Ska köpa vita att ha på framridningen men ska jag köpa svarta eller bruna att ha på träning? Hästen är mörk fux och jag kör oftast med brunt eller beige schabrak.
Han är 162 cm normal grov halvblod, borde Full runtom funka eller är de små el stora i storleken?

/B

du ska ha samma färg som på sadel+träns. räcker säkert med full, jag har full fram och xfull bak, min häst är stooor.

Haha glömde nämna det, brun sadel och träns. Då blir det brunt, som det lutade mest åt. Men wtf, får man inta vara född senare än 1985 för att handla på mantorp travshop? :p:cool:

/B

*KL*

Köpte två par Jacsonskydd igår nere på Falsterbo. Verkar himla trevliga! 179 kronor paret gav jag för dom, men det är ju billigt ändå så :)

BancoB: Har en travare, 160cm i manken. Köpte full fram och X-full bak, och de passade alldeles utmärkt. Kanske liite korta, men absolut inte så det stör :)

Edit: Här är en (stor) bild på framskydden med handduk under :D : http://i18.tinypic.com/5xdhdm9.jpg
De sitter för högt på bilden, så du får "tänka ner" dem ett par centimeter ^^

Senast ändrad:

Jäkla skit, har redan beställt och tog full på alla. borde nog tagit x-full till bak, :smirk:
aja, bara hoppas på att det går bra, har har inte särskilt grova ben, men som din travare skulle jag tro. Blir full alldeles för litet om du provar dem på bakbenen? :p

/B

Jag lindar nästan alltid när jag rider dressyr men när jag rider ut använder jag EQUI-GUARD® DAMASKER FRAM från Hööks. Finns i brunt och svart. De är helt suveräna och sitter jättebra! Men jag har framskydden runt om då mina hästar har så smala ben blir bakskydden för breda för kotan. Men det går bra det med!

Köpte också jacson skydd i Falsterbo men jag gav bara 159:- kr paret :p

Nu har jag fått mina Jacson skydd, bruna och vita till runtom. Rättså fina för det priset.

JNJMHPLRRPKPG0.jpg

JNJMHPMPKNQND8.jpg

vad gick frakten på? funderar på ett par vita också, men vet inte om jag ska ta jhl istället....

Köpte dem på Mantorp travshop för 150:- paret. Frakten gick på 150:- så hade likväl kunnat köpa dem på Falsterbo.. men men.

bättre att köpa jhl skyd från hippson då, för dom har gratis frakt.... :p

men dom hade inte full kvar i vita... :(

är x-full väldigt stora?

bättre att köpa jhl skyd från hippson då, för dom har gratis frakt.... :p

men dom hade inte full kvar i vita... :(

är x-full väldigt stora?

Jag tycker inte x-full är jättestora, de är lagom bak på min häst.

Om du vill ha Jacson så finns de för 119 kr paret på EKO/Citygross-butiker, om det finns någon sådan nära dig.

Liknande trådar

Fritid Jag behöver en ny ryggsäck. Givetvis finns inte längre den modell jag varit så nöjd med :cautious: (Jag vet vad det står på bilden men...
2
Svar
26
· Visningar
1 634
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
394
Senast: co-SMAD4
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
22
· Visningar
1 348
Senast: Lyan
·
Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
257
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • kattförsäkring
  • Akvarietråden V