Dressyrskydd

Sv: Dressyrskydd

jag har vita jacsonskydd runt om, stl L. men behöver eg XL bak då de är ngt för små.. har inte använt dom så jättemkt, men jag är nöjd med dom! :D
om jag har tid lindar jag, men det händer inte ofta..hehe är för lat :p

(har tyvärr inte bild.. :( )

det finns det tyvärr inte....

hur stor är din häst då? jag har ju full fram och x-full bak på jacson. beställde först xf runt om men dom blev för långa på frambenen.

*KL*

Köpte två par Jacsonskydd igår nere på Falsterbo. Verkar himla trevliga! 179 kronor paret gav jag för dom, men det är ju billigt ändå så :)

BancoB: Har en travare, 160cm i manken. Köpte full fram och X-full bak, och de passade alldeles utmärkt. Kanske liite korta, men absolut inte så det stör :)

Edit: Här är en (stor) bild på framskydden med handduk under :D : http://i18.tinypic.com/5xdhdm9.jpg
De sitter för högt på bilden, så du får "tänka ner" dem ett par centimeter ^^

köpte också jascon skydd nere på falsterbo för samma pris.

sur blir man när man sedan hittar dom på eko för 129 :devil:

Normalstort halvblod, har på sina Jacson full fram och x-full bak.
På sina JHL är det i stället M (cob) fram och XL (x-full) bak. Provade även L fram (full) och de var lagom i omkrets, men ngt höga. Vet inte om jag provade L bak också, men jag tror att de var för små (i alla fall omkretsen, minns inte så väl)

Om jag jämför mina Jacson och JHL, så skulle jag säga att Jacson känns större än JHL, framförallt vad gäller omkretsen, men även längdmässigt.

Har nog lite bilder som jag kan gräva fram när de sitter på hästen om du skulle behöva det. PM:a i så fall.

Senast ändrad av en moderator:

Fan, jag visste inte heller de fanns så billigt på eko? :devil:
A ja, verkar som mina "kap" jag gjort på senaste tiden inte är några kap över huvud taget :p

Jag har f ö Full runtom på mina skydd, tycker de sitter bra på mitt halvgrova 160+ hbl.

Jäkla skit, har redan beställt och tog full på alla. borde nog tagit x-full till bak, :smirk:
aja, bara hoppas på att det går bra, har har inte särskilt grova ben, men som din travare skulle jag tro. Blir full alldeles för litet om du provar dem på bakbenen? :p

/B

Jag vet faktiskt inte, provade aldrig. Det är säkert inga problem att få dem att räcka runt om, men de blir nog lite i kortaste laget. Det skiljer kanske 3-4 cm i höjd mellan full o x-full.

Kl

Har köpt vita jacson (cob) runt om till min d-ponny, bilder kommer imorgon:D

Jag har jacsons bruna me ludd till ponnyn i storlek cob. Luddet håller sig som sagt inte i all evighet, men jag kanske ska prova att tvätta dem.
Annars tycker ja de är ursnygga:d

Syns lite här iaf:

Riotrav.jpg

För det mesta lindar jag faktiskt. Eftersom jag blev hästägare så sent, tar jag igen mina ponnyår numera och mixar och matchar. :rofl: Jag köpte oss ett kanonsnyggt mörlila schabrak härom veckan, så nu ska jag försöka få tag på fleecelindor i den färgen också...

Men är jag lat, använder vi de här.

showimage.php

Showmaster
Hööks
149 kronor

30 gr fintvätt

SUVERÄNA, men kolla storlekarna. Min dam brukar dra L runt om... för M brukar vara i kortaste laget. När jag köpte L runt om, skavde framskydden damen i knävecken... :angel: De är alltså ganska höga, eller om det är min dam som har korta ben... :rofl:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Fritid Jag behöver en ny ryggsäck. Givetvis finns inte längre den modell jag varit så nöjd med :cautious: (Jag vet vad det står på bilden men...
2
Svar
26
· Visningar
1 633
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
392
Senast: co-SMAD4
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
22
· Visningar
1 287
Senast: Lyan
·
Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka