Dressyrskydd

Sv: Dressyrskydd

Jag vill rekommendera Hööks Showmasterskydd också! De finns tyvärr bara i svart, men de har jättesnyggt cremefärgat ludd som inte sätter sig. Jag är jättenöjd med mina! Kostar 500:- för fram+bak.

Jag har både Jacson och JHL (Mark Todd)skydden och tycker att det är bättre kvalité på JHL. Framförallt luddet är betydligt mer rejält och kardborrbanden är "fastare". Själva yttermaterialet är väldigt likt tycker jag. Jacsons kanske aningen mjukare.
Men båda är helt okej.

Jacson finns att köpa på internet tex
http://www.mantorpstravshop.se/
Sedan har sett dem i EKO-butiker (City Gross i vissa städer), där kostar de endast 119 kr, kanonpris!

Centaur: Ja, även JHL finns i XL.
Se t ex
http://www.sikon.nu/
Tror garanterat du behöver XL bak, själv har jag M fram (L var för höga, men lagom i omkrets) och XL bak. Då är min häst ett normalstort halvblod. (mindre än din av vad jag sett på bilder)

Mina vita Jacsonskydd
Frsommar07nr-23.jpg

Mina bruna (är förstora - XL, fanns inget par bruna inne i L när vi köpte dessa)Dessutom är de skitiga här :D, är mörkbruna
sommar320.jpg

Jag har både Jacson och JHL

Jag har inte andvänt något av dem så jättemycket. Men jag gillar ju JHL mycket bättre och de verkar bättre än Jacson men får rida med dem ett tag..

Hur många grader tvättar ni det på?

Funderade på hur dom var i kvaliten strl osv.. Vet du det?
Är det inte som som finns i vitt med?

Jag köpte dom i en hästaffär inte så långt ifrån mig, vid Östraby.
Tycker de har bra och vettiga storlekar, XL sitter jättebra bak på alla storhästarna här hemma (hästarna är från 160 till 170 höga), fram har jag bara XL hemma, men innan jag blev av med mitt L-par så satt de lika bra fram. Använder XL fram på Frida, då det är ngt för stora och hon då inte kan sparka sig under kotan :D.
Enligt mig är kvaliten bra, mina har hållt för mkt nu o är fortfarande hela o fina, inga tecken på bristningar osv. Enormt nöjd måste jag säga!
Har ingen närbild tyvärr, men de ser så gott som exakt likadana ut som Winnie the pooh's Mark Todd benskydd - skillnaden är bara märket inte är där utan ett Jacsonmärke på utsidan och lite annan typ av ludd.

Senast ändrad:

Funderade på hur dom var i kvaliten strl osv.. Vet du det?
Är det inte som som finns i vitt med?

Nepp, dom i vitt är billigare och har mycket mindre och tunnare ludd. Dessa svarta känns lite plastiga, men är mycket mjuka och lätta att hålla rena.

Jag har M på frambenen och L bak på båda mina hästar, den ena ett fullblod med långa skenor, den andra ett normalt hbl. Sitter mycket bra!

Ok, fick för mig att det var de som fanns i vitt med, tydligen inte. :)
Funderade på att inhandla ett par sådana, grunnar på str bara. Är dom stora i str? Mitt hlvb har rätt grova men korta skenor fram och grova och långa bak. Kanske ska ta L fram och XL bak om det finns?
Har du ingen bild på dina båda så jag jämföra? :D

Jag har en bild på halvblodet med dom på, meeen jag är fullkomligt ovetande om hur jag får dom från kameran till att bli uppladdade... Det har jag min pojkvän till (bla.) och han är i Österrike. Men jag återkommer i ämnet!

Tror dock att de passar även lite grövre ben, de överlappar ca 2-3 cm på fullblodet och kanske 1 cm på halvblodet. Hade tänkt att köpa sånna i present till min stallägare och hennes häst är en mastig irländare på 1.80. Vet dock inte om de finns i XL med L är ganska långa.

Jacson och Eskadron. Förstnämnda går på ca 150 kr/par och kan köpas på bl.a. Granngården. De andra tror jag kostade ca 900 kr för runt om. Bakskydden var dyrare. Köpte dem på mässa men de finns lite överallt.

Brukar linda men ibland är jag för lat om vi ska ut i skogen o det är geggit. Har Eskadron wraps fram o lite billigare wraps från hansbo bak(det är dom som går sönder jämt:crazy:) Har pegasus airboots runt om oxå.

Jag har också N.e.w, fantastiskt bra och supersnygga skydd. Sitter verkligen bra och blir som nya efter tvätt. Enda nackdelen är priset (men hittade nedsatta på nätet sist jag köpte) och att dom är lite jobbiga att rengöra om man ridit på banan när den är blöt.
Dom första jag köpte är nog 4 år i år och börjar bli lite slitna, men används fortfarande, så dom håller länge.

Har också ett par Eskadron, ny modell, inte samma som ovan men lika. Dom sitter jätte bra, är lätta att rengöra, men tyvärr får min häst skav av dom. Dessutom gick dom sönder efter ca 1 veckas användning :devil:, då hon slår sig rätt hårt bak. Även priset är en nackdel.

Har också ett par Eskadron, ny modell, inte samma som ovan men lika. Dom sitter jätte bra, är lätta att rengöra, men tyvärr får min häst skav av dom. Dessutom gick dom sönder efter ca 1 veckas användning :devil:, då hon slår sig rätt hårt bak. Även priset är en nackdel.

Vilka Eskadron kör du på då?

Vi har Jacsons skydd till våra hästar och jag tycker dom är jättebra:)
Har skydden i svart, brunt och vitt.

Jag som är väldigt pedant av mig;) tvättar dom ofta! Jag har tvättat dom måååååånga gånger och dom är lika snygga fortfarande. Tycker passformen är bra.

Jag har också Jacsons skydd och har tvättat dom, men blir dina rena i resåren?
Jag hade lite otur när jag red-det började regna och hela banan förvandlades till gyttja. Det gick så himla bra så ville inte sluta rida=mina vita skydd var inte så vita längre :(
Har tvättat dom och allt blev skinande vitt igen- utom resåren som är grå/svart melerad. Tvättade dom igen direkt och gnodde på tvättmedel på resåren innan men det blir inte rent!!!

Hur lyckas man få resåren rent?? :confused:

De är ju fortfarande snygga men inte helt rena och det stör mig!

Liknande trådar

Fritid Jag behöver en ny ryggsäck. Givetvis finns inte längre den modell jag varit så nöjd med :cautious: (Jag vet vad det står på bilden men...
2
Svar
26
· Visningar
1 633
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
392
Senast: co-SMAD4
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
22
· Visningar
1 287
Senast: Lyan
·
Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka