Skillnad när man startar?

Sv: Skillnad när man startar?

Måste ju rapportera hur det gick sen :bump:

Nå, hur gick tävlingen? Gjorde startnumret någon skillnad? Vi väntar med spänning på att höra hur det gick för dig.

*KL*

En tränare jag hade förut sa att han tyckte att de bästa domarna dömde den första ryttaren och sen skulle den ryttaren vara som en mall till hur han skulle döma resternade ryttare.
Han berättade om en domarkompis till honom som hade dömt en dressyr under en fälttävlan.
Den första ryttaren hade visat sig varit riktigt duktig men han dömde henne rätt hårt ändå för domaren hade tänkt att alla startande i klassen skulle ligga på en ungefärlig nivå med henne. Det visade sig däremot att alla andra startande efter henne red sämre vilket gjorde att domaren fick sätta rätt så dåliga poäng på alla ryttare pga att han varit så hård mot den första.
Den första ryttare vann, helt rätt, då hon red bäst. Ingen av ryttarna fick procent att skryta över men huvudsaken var ju den att placeringarna i alla fall blev rättvisa!

Det tycker jag är bra, en domare ska inte vara snäll med poängen i varken början eller slutet av tävling, alla ska dömas på samma vilkor. Rätt ska vara rätt! ;)

Liknande trådar

Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 113
Senast: fio
·
Dressyr Jag har ett litet moraliskt dilemma. Mina absoluta favoritprogram att rida är LC:2 och LB:3. De ger bäst känsla för mig och H.H, är...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
17 234
Senast: mackan
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 371
Senast: shia
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar