Korta mer?

Sv: Korta mer?

Det ÄR ett Hansbo träns. Och har kostar 4-5 hundra tror jag det var. Var sänkt till 200 och sen till 99.

Jag vet inte om de var träns med fel som de sålde för 99, för lädret känns väl inte så j*vla bra men annars är allt helt och fint.
 
Sv: Korta mer?

Grejen är att jag också tycker det :O Men alla har intalat mig att det är fult ;) Nä, men det är kanske lite väl långt..
 
Sv: Korta mer?

Det är underbart det tränset.. är jätteglad att jag köpte ett sånt :)

500kr stod det att det kostade från början..
 
Sv: Korta mer?

Det där kan du lätt fixa själv. Jag fick själv göra det på mitt likadana träns.

Det är bara sprätta upp den bit man önskar, skära av repet, sy om de sista styngnen med tandtråd och en böjd nål (lädernål), sedan gör man nya hål och skär eventuellt av överflödigt läder så det blir snyggt i nacken. Plätt lätt och billigt :idea:
 
Sv: Korta mer?

Hm... två frågor från en trött och förvirrad hjärna :D

1. Tandtråd? Vanlig vit som man har till tänderna?

2. Göra nya hål? Menar du till genomsläppet av sidostyckena? Hur gör man sådana hål?
 
Sv: Korta mer?

1.Tandtråd är vitt, men skokräm är svart :idea:

2.Vi talar väll om nosgrimmans höjd, i nacken? Om vi talar om pannbandet och att de har placerat sidostyckena som "förstaremmar" så är det bara sprätta och byta plats på dem. Mina har inte flyttat på sig ävon om "gränsklossen" inte finns kvar i pannbandet
 
Sv: Korta mer?

Nosgrimnan är redan kortad.
Men, så du menar att jag kan korta pannbandet själv?
Hm, låter avancerat :D
 
Sv: Korta mer?

Nej jag menar att de har placerat nosgrimman och sidostyckena fel, de bör byta plats i pannbandet så blir det ännu snyggare
 
Sv: Korta mer?

Jag har sprätt upp och ska korta pannbandet. Samtidigt så ska jag byta plats på nosgrimma och sidostycke.
 
Sv: Korta mer?

Kan man ju lugnt säga :rofl:

Mitt pannband är typ förstört, ska försöka vara noga och sy och kanske limma lite på baksidan så går det kanske. :p *suck*
 
Sv: Korta mer?

Kan ju berätta att jag just lyckats korta mitt pannband också då samtidigt ändrat så att nosgrimman ligger främst! :D:d

Är överlycklig! :love: (och har jävligt ont i fingrarna)

hur länge mina fina stygn håller är en annan sak :angel:
 
Sv: Korta mer?

Grattis! :D

Kan vi inte få se en bild då på slutresultatet?

Jag har fått hem mitt träns nu. Och jag hade sådan tur att jag inte behöver korta nosgrimma el. sidostyckena. Gjorde ett sista hål så långt upp det någonsin gick och det räckte precis. Däremot behöver jag få dit extra hållare på bägge remmarna att stoppa in remmarna i. För flärparna blev så långa när man knäppte i sista hålet.

Pannbandet var däremot för stort på min också. Men jag ska låta det forma till sig lite innan jag försöker ändra det (lämnar nog in) så att jag vet att det blir lagom.
Eller så köper jag ett helt annat pannband. Vill också byta plats på remmarna. Blir mkt snyggare då.

Jag ska försöka fota min imorgon (idag regnade det).
 
Sv: Korta mer?

Jag har också fått göra hål så långt in det gick:smirk: Men men.

Ja, fota, jag vill gärna se :d

Ska fota mitt imorgon, har inte ens provat om pannbandet blev lagom ännu. :p
 
Sv: Korta mer?

Sorry för stor bild men photobucket bara förstorar upp den. Vet inte hur jag ska få den mindre i visningsläge. Ska se om jag lyckas bättre med de andra bilderna

Nr3.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Korta mer?

Nej, det blir bara stort idag. Så det får räcka med dessa bilderna. Tyvärr blev de inte så bra för det var svårt att få hästen att stå still i fotoposé :D

Så det syns inte här direkt men pannbandet är alldeles för stort. Men som sagt ska vänta lite till innan jag kortar det.

På förra bilden kan man se att flärparna från spännena i nacken har blivit väldigt långa, så jag ska sätta dit ett par hållare till (har som jag kan ta från gamla träns i samma färg)

Nr2.jpg
 
Sv: Korta mer?

Det blev ju jätte fint! :d Pannbandet ser ju inte alls långt ut men bilderna kanske luras.

Vad skymtar jag för snygg sadel? :love: Och schabraket?
Yum, hela kittet var ju skitfint! Häst+utrustning! :love:

Hur var tyglarna att hålla i?
 
Sv: Korta mer?

Tack! :love:

Det är bilderna som luras! Kan få in en hel badboll framtill! :D

Sadeln är en Jessica Crown. Jag är störtkär i färgen :o:love:
Schabraket är från Hööks.

Tyglarna är egentligen lite för breda för min smak. Har precis gått från ett par relativt smala stolptyglar i läder så skillnaden var ganska markant. Så jag ska kolla runt lite och se om jag kan få tag på några andra rundsydda tyglar. Har du hittat några?

Bildbevis:
Bild369.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 590
Senast: super
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 524
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 935
Senast: zarmino
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
751
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp