Korta mer?

Sv: Korta mer?

köpte du på tradera??
hade tänkt att bjuda på dom men jag glömde det... :(

(alla säger att dom är jättestora i stl, men min häst är stor så det hade passat bra)
 
Sv: Korta mer?

Ja. Blev så paff. Trodde att jättemga skulle buda på dem. Det ena gick för 400 och det andra för 385.

Jag hade nästan dåligt samvete för att jag fick det så billigt. Men om hon köpt dem i Falsterbo för 99:- så behöver jag ju inte direkt ha det :D

Min häst har ganska stort huvud han också så har jag tur kanske det passar ändå...
 
Sv: Korta mer?

hör av dig till mig annars. ;)

var nog lite "dum" dag att sluta på, inte så många som sitter framför datorn på onsdag förmiddag antar jag.

men grattis till dig. :D
 
Sv: Korta mer?

Det var fin färg :love:

Men att ha rundsytt till så bred nosgrimma är big no-no.
Skaffa platta, jättesmala remmar isåfall,
skulle vara snyggare!
 
Sv: Korta mer?

Men att ha rundsytt till så bred nosgrimma är big no-no.

Nej, jag tycker precis tvärtom!! Det är så j-kla snyggt!! :love::love:

Briar.jpg
Charly2.jpg
 
Sv: Korta mer?

Eh, det är ju precis så det SKA vara, alla bra dressyrhästar har såna träns. :p
Jmf bilden på Briar nedan. Jag har 55mm nosgrimma på mitt rundsydda kandar, det är supersnyggt! :d
 
Sv: Korta mer?

Japp, jag köpte det i Falsterbo för 99:- :D

Jag kan tala om att det är jätte stort i storleken, min häst med normalt full huvud - drunknade i tränset. Jag har nu kortat nosremmen hos sadelmakare, så det sitter jättebra nu! också har jag skurit bort aachenfästet och yummi, det blev snyggt! Ska fota nu ikväll!

Bred nosgrimma och rundsytt = :love::love:

Ett problem kvarstår, ni ska se hur stoooooort pannbandet är. Alltså, jag gillar för stora pannband, men tror det här är för stort så jag måste byta.. Hm. Jag ska som sagt fota och visa ikväll!
Och köpa vanliga lädertyglar, för det är ju vävribb till med rundsytt i början men vävribb är typ tabu :crazy:
 
Sv: Korta mer?

Oj, undra vars jag har sett det.. har du ingen ridsportbutik i närheten du kan kika i? eller googla lite på hästbutiker kanske..
 
Sv: Korta mer?

Lyckost dig!! 99:- är ju helt sjukt!!

Fanns det bara ett eller fanns det fler? Jag som var runt i vartenda stånd och tittade... :mad: Men jag hittade å andra sidan en massa annat.

Jag kan verkligen inte förstå varför de sålde dem så billigt. De hade ju kunnat få mkt mer för dem. De är ju rätt så populära. Typ 400:- och folk hade fortf tyckt att det var billigt.

Rundsydda tyglar kan du oftast köpa i de affärer som har rundsydda träns (vilket ju är långt ifrån alla).
Till mitt träns ingick det faktiskt ett par! :d
 
Sv: Korta mer?

Fanns hur många som helst! Fast stod bara en liten lapp 99:-..

Jag ska kika vidare efter rundsydda lädertyglar.. kanske finns på Hästshopen inne i stan.

Nu ska jag till stallet och fota mitt fina träns!
 
Sv: Korta mer?

JNJOQOOQCQJMJ0.jpg

:love:

Nosgrimman kom kanske lite väl högt upp och nya tyglar ska införskaffas.
 
Sv: Korta mer?

Jag hade bytt i alla fall. Men vilket fynd! :eek: Du skulle köpt fler och sålt för minst det tredubbla. ;)
 
Sv: Korta mer?

Ja du måste nog tyvärr byta pannband, det blev inte riktigt snyggt när det hände så mycket. Enligt mig iaf!
 
Sv: Korta mer?

Snyggt! Men jag håller med. Pannbandet behöver nog bytas.

Men på bilden så ser dina tyglar ut att vara rundsydda i början. Är de inte det?
 
Sv: Korta mer?

Vart ska jag hitta ett nytt pannband?:(
Går det trycka i alla remmar i ett vanligt kanske? Asch, får leta som ett as efter ett rundsytt för det vill jag ha. Sadelmakaren kan kanske minska det.. hm.

Jo, tyglarna är rundsydda i början men blir sen vävribb. Vill ha lädertyglar.
 
Sv: Korta mer?

rätta mig om jag har fel men det där är väl inget hansbo träns som ni snackar om på bilderna?? jag kollade på ett sådant åt min pålle men dom var ju små i storlekarna och det här verkar pållen dunkna i.

tror även inte att dom sätter ner priset från runt 1200kr till 99kr trots att det är mässa!
 

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 590
Senast: super
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 524
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 935
Senast: zarmino
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
751
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp