Funderingar kring tränare till speciella hästar

Sv: Funderingar kring tränare till speciella hästar

Red för en tränare som inte accepterade detta, det blev pankaka av allt.. Men sen tyckte han också att jag skulle tänka cykelstyre i skolorna och släppa ytter,så ja
Men du!
så man ska inte bara vända med axlarna:confused::p utan ha den kvar på ytter oxå:rofl:

Jag har en väligt knepig häst. Han har både dålig fysik och ett inte alltför stabilt psyke(efter ett jobbigt liv innan jag köpte honom). Det är inte många som förstår sig på honom. Han är dominant, het och har lätt för att bli upprörd/orolig/spänd/stressad/knäckt. Man måste balansera på en fin linje med honom. Man får inte mesa. Och man får inte vara hård eller göra fel.

Jag har hittat tränare som jag är jättenöjd med. Och som verkligen förstår sig på min häst och mig. Och jag har inga planer på att byta. Men om det blev så av någon anledning, att jag inte kunde rida för mina tränare längre, då skulle det vara väldigt svårt att hitta någon ny.

Jag kollar alltid på tränare innan jag tränar för dem själv. Jag ser dem gärna rida också. Jag är inte intresserad av att chansa och träna för någon som jag bara hört saker om. Jag vill se själv innan.
Jag har ingen lust att spoilera flera års arbete med min mentalsvaga häst.

det var inte så jag uppfattade att hon ville.. hon ville att jag skulle korta upp tygeln och TA ett stöd. men jag anser att det inte går att ta ett stöd som inte finns..
du har helt rätt i att han inte söker så mycket stöd, i början, men efter "min" framridning går han fram och tr bettet.. egentligen så sitter allt i huvudet på honom.. det är där han måste komma till ro..

Vet du vad , jag håller helt med dig. Jag önskade fler tränare kunde tänka som du , nu gör dom tyvärr inte det och jag hade kastat ut denne tränare med huvudet före och inte funderat mer på det :smirk:

det var inte så jag uppfattade att hon ville.. hon ville att jag skulle korta upp tygeln och TA ett stöd. men jag anser att det inte går att ta ett stöd som inte finns..
du har helt rätt i att han inte söker så mycket stöd, i början, men efter "min" framridning går han fram och tr bettet.. egentligen så sitter allt i huvudet på honom.. det är där han måste komma till ro..

Det låter snarlikt min. (ang huvudet)

Nuvarande tränare vill att jag ska låta hästen "bli intresserad" av ytter och erbjuda stöd då.. Är inte hästen intresserad så är det lixom ingen idé.

ja tyvärr så verkar det finnas alldeles för många tränare som hoppar över grundläggande saker vid träning.. och det är nog inte heller alla som vågar säga till en ryttare att hon/han behöver börja om från början med sin häst.. Just denna tränare blev jag faktiskt väldigt besviken på.. hon är väldigt känd och anses vara en av de bästa tränarna vi har i östergötland.. :confused:

nej exakt.. är inte hästen framme så spelar det ingen roll hur kort tygel jag har.. den kommer ändå att smita undan och bli "glapp"..

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 739
Senast: Nevermind
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 045
Senast: JohannaB
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 422
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka