Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

W
Dressyr Vet ngn hur man gör när man vill hyra en domare till en klubbtävling i dressyr? Hur går man tillväga? Vad brukar det kosta? :bow:
Svar
8
· Visningar
1 300
Senast: Fidelity
·
F
Dressyr Har en stor häst på ca 170 cm, med långa ben. Han har dock en väldigt liten symaskinsaktig trav. Skulle vilja få honom att kliva på mer...
Svar
18
· Visningar
1 616
Senast: flashlight
·
Dressyr Är det någon som har något tips på hur man kan undvika att vika sig i handlederna (alltså att man tar tygeltag genom att vika...
Svar
14
· Visningar
1 681
Senast: lizan
·
C
Dressyr Får man ha brun kavaj när man tävlar dressyr? I vilka klasser isf, alla? Någon som har något bra tips på vart man kan köpa en...
Svar
7
· Visningar
912
Senast: careblomman
·
L
Dressyr Jag har svårt för att ha skänkeln stilla, den åker ofast fram och tillbaka (trav och galopp) och nu när jag kollat på filmer när jag...
Svar
8
· Visningar
1 258
Senast: stranger
·
L
Dressyr Jag kan inte mycket inom dressyr, men varför har ni/du kandar vid dressyr? Tävling som träning. Jag vet inte mer än hur det ser ut på...
Svar
6
· Visningar
2 571
Senast: bollen__
·
Dressyr Jag vill ha tips på lite fina dressyrträns! Det ska vara extra bred nosgrimma, hälst svart med vit fodring, annars helsvart. Får inte...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 970
Senast: Centaur
·
Dressyr Hur mycket kan man använda spö och sporre? Kan man säga att om det blir ett märke har man gått för långt? En del hästar är ju...
Svar
7
· Visningar
1 263
Senast: Donnatello
·
Dressyr Vilken modell är snyggast? Epsom el Diana? Jag tror de flesta dressyrryttare fördrar Diana va? Men är den så mkt snyggare än Epsom...
Svar
16
· Visningar
3 962
Senast: Saigon
·
N
Dressyr Ska prova två Stübben dressyrsadlar i nästa vecka, en Tristan DL (17", vidd 33, uttagen -05) och en Juventus (17", vidd 32, uttagen...
2
Svar
29
· Visningar
2 743
Senast: moonlightgarden
·
K
Dressyr Hej Alla ni med lite tyngre hästar hur tränar ni för att få energi i hästen och få den att gå av sig själv lite mer? Jag rider en stort...
Svar
3
· Visningar
915
Senast: malinsky
·
Dressyr Vad tycker ni om denna hingst? Ngn som har avkomma efter honom?
2
Svar
38
· Visningar
3 527
Dressyr finns det alls? har provat jag vet inte hur många kavajer nu, men inga går runt brösten! hööks ena i strlk 46 fick jag knäppt och...
Svar
13
· Visningar
1 668
Senast: feel
·
T
Dressyr Pannbandshjälp Jag funderar på att köpa ett ett nytt pannband till pållen när jag har råd. vad tycker ni jag ska satsa på? Funderar...
Svar
10
· Visningar
1 351
Senast: Tebazz
·
Dressyr Berätta vad ni har för Bridong och Stång, varför har ni den som ni har, funktion? Visa gärna bilder!
Svar
18
· Visningar
3 975
Senast: Breccia_
·
S
Dressyr Min ponny har ingen stor trav direkt, han har jättesvårt att länga :( Min tränare säjer att han är byggd helt fel och att det är därför...
2
Svar
20
· Visningar
3 427
Senast: mjauen
·
  • Låst
Dressyr Man behöver bara titta på en film- såg nu Kyra i rutan o man ser hur hatten åker upp o ut rutan i travtakten. Skiljer en dm i passagen...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
11 477
Senast: flashlight
·
Dressyr Har funderat på att köpa detta kandaret till min pålle, men vill gärna veta vad ni tycker om det? lr om ni har tips på andra fina? :D...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 817
Senast: Victovie
·
Dressyr På klubben jag är medlem i finns det en månadstränare som är organiserad av klubben sas. Många skaffar egna vecko eller månadstränare...
Svar
13
· Visningar
1 151
Senast: Punkity
·
M
Dressyr Hej! Min medryttarhäst är verkligen en underbar häst, men rider man dressyr blir han så otroligt seg och slö. Och det är inte bara när...
Svar
8
· Visningar
1 198
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka