Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Har nu två dressyrsadlar hemma på prov. Hästen var skogstokig på provningen så jag fick ta hem de två som verkade ligga någorlunda okej...
2
Svar
39
· Visningar
4 303
Senast: amalia
·
  • Låst
Dressyr ngn som orkar skriva ner vilka rörelser som hästen ska kunna när den är utbildad LC,LB, LA osv? eller länka till ngn hemsida där det...
Svar
2
· Visningar
742
Senast: linnsan
·
S
Dressyr Läste för ett tag sedan en artikel om att dressyrtränare som använde viktbots för att få högre benlyft på hästen. Är detta vanligt? Ger...
Svar
8
· Visningar
1 175
Dressyr a la Otto Schumacher, finns det fler märken som har det? Jag menar alltså dessa med en mjuk svängning så att de hänger snyggt... Vill ha...
2
Svar
27
· Visningar
3 700
Senast: Centaur
·
Dressyr Hej alla dressyrare.... Nu ska hoppiga jag försöka mig på lite dressyr. Har ett pannband med stooooraa swarovski stenar. Men min...
Svar
5
· Visningar
1 267
Senast: Johanna89
·
Dressyr Vad har ni för paddar till era lindor? Märke? Pris? Färg? osv. Vad tkr ni om dem bra/dåligt? Varför andvänder ni paddar?/Varför...
2
Svar
21
· Visningar
2 170
Senast: Ilion
·
L
Dressyr Är riktigt sugen på stövlar med dragkedja på insidan. Vilka märken är det som har det? Eller kan man sätta det i vilken stövel som helst?
Svar
6
· Visningar
1 067
Senast: LinneaM
·
Dressyr Nån som vet några snygga ridstövlar som inte kostar så otroooligt mycket...? :cool: Och som ska vara av god kvalitet ändå. Under...
Svar
5
· Visningar
945
Senast: Ellyne
·
Dressyr Någon snäll människa som vet hur lång tid det tar att rida lb:3 resp la:3?? vad står det på "pappret" ska i väg och rida i morgon och...
Svar
2
· Visningar
778
Dressyr På förkommen anledning sparar jag det viktiga i denna tråd från den föregående. Saigon Ursprungligen postat av majola om inget...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 607
Senast: mimus
·
Dressyr Blir jag halshuggen om jag entrar tävlingsbanorna i de här stigbyglarna: och den här kavajen (fasst svart): Eller har...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 743
Senast: Fredag
·
Dressyr hur gör ni som har hästar som inte gillar att få manen ryckt men som ändå vill ha en lättknoppad man? ska ev tävla snart och manen...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 867
Senast: bigganl
·
E
Dressyr Om en häst har en 115 centimeters 'allroundgjord', vad kan man gissa på att den ska ha i dressyrgjord? Förstår att man inte kan säga...
Svar
5
· Visningar
816
Senast: bigganl
·
W
Dressyr Har ett fullblod med lång manke. Sadlarna passar inte! Har någon tips på sadlar som är "rätt modell" för detta (dressyr)??? Behöver tips...
Svar
8
· Visningar
988
J
Dressyr Ska tävla dressyr den 2/9 med min ponny. Men jag har inte mitt gröna kort i "handen". Jag tog mitt gröna kort i vintras men lastings...
Svar
12
· Visningar
1 223
L
Dressyr Jag är ju som sagt väldigt grön inom dressyren :p Men får man ha utsläppt man, eller måste man ha knoppar? Har en nordis med väldigt mkt...
Svar
5
· Visningar
1 045
Senast: Linker
·
G
Dressyr Har ni några bra knep för att stärka sitsen? För att få en bra hållning? Hur brukar ni göra? Eller hur har ni gjort för att tex. få en...
2
Svar
20
· Visningar
2 255
Senast: billyboy123
·
L
Dressyr dom här benskydden? Equilibrium Tri-zone strykkappor - Flexibla benskydd med trestegsskydd (Google!)
Svar
12
· Visningar
1 402
Senast: Wilfa
·
A
Dressyr Vad gäller i en vanlig lokal dressyr klass? får man använda gummityglar och ridbyxor som inte är helt kritvita?:confused: Någon som har...
Svar
17
· Visningar
1 622
Senast: alfaxx
·
Dressyr Efter mycket om och men så har jag funderat lite på detta med att vara hoppryttare och dressyrryttare. Jag har alltid varit...
2
Svar
28
· Visningar
2 655
Senast: Favina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar