Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

C
Dressyr Vilka klasser får man tävla med dom på tyglarna? Får man tävla med dom i lokal och reg tävlingar?
Svar
4
· Visningar
917
X
Dressyr Jag har letat överallt och jag KAN verkligen inte hitta BILDER på dom bett som är tillåtna! Jag har däremot LÄST att bett med...
Svar
11
· Visningar
1 146
Senast: remmis
·
L
  • Låst
Dressyr Behöver lite tips gällande ryggning.Har en häst som i trav, galopp o skritt är eftergiven , blir lite stark i halterna emellanåt. Går...
Svar
3
· Visningar
878
Senast: Rumpnissen
·
N
Dressyr Jag vet ju att min häst har exteriören emot sig när det gäller dressyr. Hon får slita så mycket hårdare än de hästar som är födda i rätt...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 015
Senast: Limaha
·
Dressyr Jo nu är det så att jag ska ta med mig ponnyn på torsdag nästa vecka och prova ut en Childeric till henne, men jag är väldigt nyfiken...
Svar
10
· Visningar
1 498
Dressyr Ja..som ni ser på rubriken, hur gör man för att förbättra en kort skritt? Min kille har bortsett från skritten relativt bra gångarter...
Svar
4
· Visningar
1 539
Senast: flashlight
·
Dressyr Jag har en häst som förmodligen har ett bakben som är längre än det andra. ET var ute nyligen, och hon rekommenderade att testa med en...
2
Svar
33
· Visningar
3 215
Senast: Totola
·
Dressyr Har som mål att under 2008 (hösten) rida MSV:B3. Hästen är aldrig tidigare riden på kandar, jag har dock ridit på det själv med mina...
Svar
6
· Visningar
2 374
Senast: Sombre
·
M
Dressyr vad har ni för dressyrgjordar? jag vill ha en med resår på båda sidor, skapligt bred och inte helt rak.:D när vi provade ut sadel...
2
Svar
23
· Visningar
2 546
Senast: Eastwick
·
Dressyr Skulle vilja ha tips på att få min 6 åring lite mer framåt. Hon är jättesnäll och samarbetsvillig men de senaste veckorna har hon haft...
Svar
8
· Visningar
1 210
Senast: klabbarparn
·
Dressyr Alltså, jag får inte mina vita schabrak rena nuförtiden! Jag köper nya stup i kvarten för att jag tycker det blir för schabbiga. Vet...
2
Svar
23
· Visningar
3 491
Senast: Lea
·
Dressyr Nu har vi kommit till momentet förvänd galopp i vår utveckling. Något som inte uppskattas varken av mig eller Marabou. Marabou är en...
Svar
10
· Visningar
1 305
Senast: flashlight
·
Dressyr Hur bedöms att använda rösten på dressyrtävling? Eller bör man viska lite tyst så bara hästen hör?
2
Svar
27
· Visningar
3 308
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Efter "sminkar du dig när du tävlar dressyr"-tråden, började jag fundera på vad folk gör med håret på dressyrtävling. Jag har alltid...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 589
Senast: rompiss
·
Dressyr Jo, det är såhär att jag hade tänkt starta kallblodet i vår (och antagligen också hans) första dressyrtävling nånsin, om ca 2 veckor...
Svar
7
· Visningar
1 157
Senast: Luna10
·
Dressyr Vad tycker du, är det okej att plocka lite med någon tygel (inner som ytter) för att få hästen mer eftergiven i nacken om den går lite...
2
Svar
21
· Visningar
3 616
Senast: Hannnaaa
·
M
Dressyr Ponera att du skulle på en dressyrtävling på söndag, alltså om 1,5 dag. Fredag lunch kommer startlistorna ut, bra bra. Du finns inte med...
Svar
8
· Visningar
1 247
Senast: mumin
·
Dressyr Jag har försökt leta i gamla trådar men hittar inte särskilt mycket om detta. Jag ska ev köpa en Masteravkomma och har hört att de kan...
Svar
15
· Visningar
1 465
Senast: Ante
·
Dressyr Från vilken klass måste man ha kandar? Och från vilken klass får man rida på kandar?
Svar
2
· Visningar
1 730
Senast: Iddefixen
·
Dressyr Håller på att lära min 5-åring att rygga, vilket inte alltid är det lättaste att göra utan att de sticker näsan i vädret och slingrar...
2
Svar
23
· Visningar
2 233
Senast: Fredag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?