Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min teori är väl att det kan bero på (om det nu inte faktiskt är olika längd på benen) hur förre ägaren red henne. De sa att hon blev "glad om hon fick galoppera", och jag kan tänka mig att stoet ville springa ifrån sina smärtor, och att hon förmodligen alltid fattade samma galopp.
Har svårt att tänka mig att det funderades alls kring rakriktning o dyl...
Ska avvakta vad hovis tycker, jag menar att en hästmänniska borde kunna se sådana saker. Hon har levt och arbetat med hästar i 50 år.
Ja, jag börjar luta (sic!) åt att det inte är skelettartat. Tog igår första långturen efter ET, och hästen bar mig på ett annat sätt än innan, med mindre lutning. Först på slutet av det kanske lite väl långa passet kanande jag ned mer åt höger.
det de mätte var ju längden på skelettben och det ändras inte av muskelspänningar och sånt som ET och chiro sysslar med.
Men nu pratar du om ben hov till kors, där det finns leder som kan vara mer eller mindre böjda
Medan jag pratar om ett specifikt skelettben tex femur = lårben - det kan inte ändra längd.