German Line Kandar

Sv: German Line Kandar

Haha, njae, jag behåller dom helst sj :love: (hade du vatt snabb hade du fått Frida förra veckan :angel:, men nu är hon snart på rätt köl igen :D! )

jag har ju redan fått frida en gång så ingen annan får henne!:rofl: sitter ju bara och väntar på att hon ska komma upp men de verkar ta lite tid? :rofl:

Men det var i utbyte mot din eftersom han är mindre än Frida och båda var lika jobbiga att rida :angel:. O nu vil jag inte ge bort henne längre :D :rofl:

Nej, hon e min o så får det fortsätta vara :D, när hon är färdigtävlad här så ska hon i avelsboxen - här hemma ;)

vänta till dom e i en svacka igen o erbjud henne en fin häst i utbyte så går det nog:angel:

Hrrm, jag har nog ingen häst som faller henne i smaken!! Bara en gamling :love:

men, kanske 2 katter blir bra? :angel: vad tror du? :rofl:

Här är mitt! Är inte så nöjd men det duger
(vill eg. ha myycket bredare fodring)

13252528.jpg

drar upp tråden igen. Victovie: du har ju gl kandaret. Nu har jag ju fått mitt. Använt det TVÅ gånger och lädret har "fnasat" sig i sidorna redan! DÅLIG KVALITE? hur är det med ditt? vad tycker du om lädret?

Sålde mitt hööks kandar för att det blev brunt och fnasigt i sidorna efter ett halvår och vad kan det ha kostat? högst 400 kr nytt.

Men mitt GL som jag använt TVÅ gånger har blivit lika dåligt som hööks kandaret. jag är mäkta besviken

kan man reklamera?

Mitt bruna blev lite "fnasigt", men det la jag i oljebad direkt så sen var det inga problem, men mitt svarta har inte "fnasat" sig vad jag har märkt o det har inte behövts badas.
Lägg dte i ett oljebad annars så blir dte nog bättre :bump:
Har ingen koll på om man kan reklamera

Senast ändrad:

Har du smörjt det ordentligt? Med vad? Jag har både användt stübbentvål och balsam och fett på mitt för att få det mjukt från början, är fortfarande fint! inget knas på det!

Yepp jag har smort det med stubbentvål och sedan använd mycket läderfett (hubertusan) . Fettade det ordentligt igår igen

Jag tyckte det kändes lite torrt från start så jag smörjde med balsam rätt rejält några gånger innan användning och det blev jättemjukt o fint då. Nu har jag en mysig tvål från effax tror jag, som jag gillar bättre än Stübbentvålen, (som jag hade tidigare) och den både rengör och smörjer. Kandaret blir bara allt mysigare (brunt) Så jag är nöjd med läderkvalitén, tycker den var helt ok, inget dåligt läder, dock lite torrt från start som sagt men det brukar även dyrare läder kunna vara.

jag har också funderat på att beställa det..men blir lite osäker när jag läst tråden :crazy:

hästarna i stallet drar full/x-full så jag undrar om det skulle passa.. tycker kandaret är väldigt snyggt o helt ok i pris! vågar man beställa? :confused:

Nej, då tror jag nog tyvärr inte de passar, mina drar Full och kan även ha stora Cob-träns (typ Stübben bla)

okej.. :( skulle kunna passa till hbl stoet, men kallblodstravarkillen drar ju x-full..

med risk för trådkapning: ngn som vet var man kan hitta kandar i storlek x-full?

Liknande trådar

Dressyr Jag vet att det finns många kandartrådar, men jag lyckas inte riktigt hitta exakt det jag söker.. Jag vill ha tips på kandar till min...
Svar
19
· Visningar
1 415
Senast: KallaMigBecca
·
Dressyr Hej! Nu letar jag ett nytt dressyrträns till min pålle :D Det ska vara ett svart rundsytt med bred nosgrimma, vet inte om jag ska ha...
Svar
18
· Visningar
1 423
Utrustning Ja, pållen behöver nytt träns. Vad passar han i? Det ska vara svart läder med silver-/stålspännen för att matcha dressyrsadeln ;)...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: Constance
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix