German Line Kandar

Sv: German Line Kandar

okej.. :( skulle kunna passa till hbl stoet, men kallblodstravarkillen drar ju x-full..

med risk för trådkapning: ngn som vet var man kan hitta kandar i storlek x-full?

Hästen på min bild lite längre upp på sidan har storlek cob på just gl kandaret (finns inte svart/vit i storlek full) passade jätte bra, han har dock lite mindre huvud men har vanligtvis full

e det nån som vet hur gl kandaren är i storlekarna i förhållande till jacson? har ett jacson kandar nu som ja hatar så ja vill ha ett nytt, men där har han nästan på innersta hålen och de e strl cob.. borde cob gl passa då?

jadu han är 160 så liten storhäst men har ganska normalstort huvud för storlek full men kanske mot det mindre hållet

ok.. det är så jäkla svårt det här med träns/kandar tkr jag, vilken storlek man ska ha :mad: ena hästen är konstaterat stort/grovt (kallblodstravaren) huvud men den andra (halvblod på 164 cm) vet jag inte.. tkr hon har nätt huvud men jag vet inte, stübben-tränset jag köpte har jag nästan på yttersta hålet.. :confused:
vet inte om jag vågar chansa o dessutom vill jag ha ett som kan passa båda pållarna, har inte ekonomin att köpa ett kandar till båda :(

blev lite OT men men..

Här har jag en bild på min fd. "sköthäst/foderhäst/ vad man nu ska kalla det" i sitt nya German Line kandar..

pict3110_1186345078.jpg

snyggt! var rätt ljust, det jag hade var riktigt mörkbrunt.

han ser inte så glad ut i munnen dock...

nopp, men jag skulle bara visa kandaret! :angel: och det är inte jag som rider heller.

Glömde att skriva att nackstycket inte är GL som jag förstod det, för det var också fodrat med vitt och passade inte hästen, så det är från hennes gamla kandar. Hon letar nu ett i exakt samma färg som GL kandaret, men utan fodring då. För det är lite nyansskillnad mellan Nosgrimman/pannbandet och resten.

*kl*
"Champers" fick testa på kandaret i måndags :D! Lånade Izzys :bump:.
15-20aug038.jpg

15-20aug046.jpg

Kan tillägga att dte gick jättebra, kändes som om han gått med det väldigt mkt o inte var första gången :D

Snyggt!! Vad är det för sort?? Det andra jag tyckte var snyggt några inlägg upp var väl ett GL antar jag - fast det var kanske inte ditt när jag tänker efter??!!:angel:

Är han inte lite långhårig med tanke på att det fortfarande är sommar.. :crazy:;)

Njae, egentligen inte, men när jag ändå är hos Ingela i Hörby och rider Izzy så har jag ibland lite tid över o rider Champers med :love: (de ägs båda av Ängsgårdens stuteri :bump: )

Det är bara GL-kandar här inne i denna tråden väl? :rofl:
Detta är ialf ett GL :D, köpt för 450kr, dock utan tyglar därför de ganska omatchade tyglarna :angel:

Liknande trådar

Dressyr Jag vet att det finns många kandartrådar, men jag lyckas inte riktigt hitta exakt det jag söker.. Jag vill ha tips på kandar till min...
Svar
19
· Visningar
1 415
Senast: KallaMigBecca
·
Dressyr Hej! Nu letar jag ett nytt dressyrträns till min pålle :D Det ska vara ett svart rundsytt med bred nosgrimma, vet inte om jag ska ha...
Svar
18
· Visningar
1 423
Utrustning Ja, pållen behöver nytt träns. Vad passar han i? Det ska vara svart läder med silver-/stålspännen för att matcha dressyrsadeln ;)...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: Constance
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka