First Wish!

Sv: First Wish!

Jag köpte ett sto föl e. First Wish i går !:bump: En väldigt orädd liten dam, som ser ut att bli ganska maffig. Har inte hunnit umgås så mkt ännu med fölet då stoet är på station för att betäckas igen. Men jag hoppas att det blir en riktigt läckerbit. Skulle vara kul att se lite andra bilder på föl e. First Wish
Här är lite bilder på min.

3.jpg

4.jpg

2.jpg

Helt underbar :love:

Jag har inte sett så många F.W avkommor, men de typ tre-fyra stycken jag har sett, har ärvt hans halsansättning, villket jag inte tycker är så snyggt. F.W har liksom lite tjurnacke, övergången mellan huvudet och halsen blir inte så snygg.

Sen kankske alla rör sig super, vad vet jag.

Finns en F.W avkomma i stallet där jag står..

Bedårande söt hingst unge! Stooor stjärn och fyra vita, blir troligtvis svart också.

Tror att denna hingst unge har en bra chans att bli något..(självklart fin mamma också), men vi får väl se. Som sagt, lär väl krylla av F.W avkommor på 3 års testen när det blir dax. :crazy::p

Här kommer bilder på mitt stoföl e. First Wish-Royal Diamond. Hon är supertrevlig att hantera och rör sig fint :love:.

Tre dagar gammal

11 veckor.

Har sett föl som har fastnat med ett ben i mammas i grimma på - fruktansvärt:eek:
Har sett dem på kliniker.

PS. Även att fölet fastnar i sin egen grimma när den ska klia sig på huvudet med bakfossingarna.DS

Fast i bland måste man ju ha grimma på när man ska öva de små liven. Jag föredrar dock lädergrimma som lättare går sönder om de skulle fastna.

Innan ni halshugger mig kanske ni skall ta reda på i vilka sammanhang som bilderna är tagna.....

Första bilden har fölungen lädergrimma på sig. Hon är tre dagar gammal och är ute i ung. 20-30 minuter åt gången under uppsyn. Vi passerar en bilväg när vi går till hagen och fölungen leds över för att säkert komma till och från hagen.

De övriga två bilderna är från när vi tränar inför fölvisning. För att kunna ledträna fölungen behöver man ha grimma på den....

I normala fall på betet har varken märrar eller fölungar grimma på sig.....

Tycker att det är ganska intressant att det finns besserwisser-människor som orkar bry sig om att kommentera sådana här saker när de inte vet sammanhanget.

Senast ändrad:

inte för att jag egentligen har något att göra med detta men...

Jag tror ingen var ute efeter någon häxjakt och framställa dig som en dålig fölägare. Jag tror snarare axels inlägg var ett påstående och en fråga i välmening. :)

Lycka till med den fina fölisen iaf :love:

Oj, vad fin!

Är hon visad på fölmönstringen? Har du lust att dela med dig av poängen?

Vet att du skrivit tidigare men jag har glömt... Vad var det för morfar?

Du har ingen exteriörbild från sidan? *nyfiken- väntar på en likadan...*

Jo vi har varit på fölvisning men poängen hade jag gärna sett lite högre. 888767 = 44 p
Hon är e. First Wish - Ampere - Herkules
Här är en dålig bild från sidan. Ser ut som en älg i pälsen och överbyggd. Hade växt 3 cm på 2 veckor.
Elleuppstlld.jpg

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är nu trettonde året som SWB delar ut utmärkelsen ”årets utmanarhingstar”. Utmärkelsen ska ges till en hopp- och en dressyrhingst...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som har avkommor till denna hingst? Vad har ni att säga om dem?
Svar
6
· Visningar
574
Senast: Freazer
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 004
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?