hjälp, öppna-sluta?

Sv: hjälp, öppna-sluta?

Varför blir det skänkelvikning om den är fyraspårig, nu är du lite fel ute.

Ja men blir det inte det? Jag kanske glömde ställa in cykeln i garaget idag men ändå. Om det är 4 spår så måste ju varje ben gå på varsitt spår och det är det ju i skänkelvikning. I öppna så ska ju bakbenen vara kvar på fyrkantspåret utn att korsa varandra(?)(exempel) och frambenen går på varsinna spår. Jag är hoppmänniska ursäkta mina ev. felaktiga svar och mysko uttryck :crazy:

Ellen

Hästen ska bli mer böjd i kroppen i en 4-spårig sluta - i en skänkelvikning är hästen rak. Alltså går det alldeles utmärkt att rida öppna på fyra spår, men det bör inte vara mer än svagt fyra för att sedan blir det lätt för mkt tvärning(skänkelvikning).

Hästen ska bli mer böjd i kroppen i en 4-spårig sluta - i en skänkelvikning är hästen rak. Alltså går det alldeles utmärkt att rida öppna på fyra spår, men det bör inte vara mer än svagt fyra för att sedan blir det lätt för mkt tvärning(skänkelvikning).

det var något liknande jag hade i huvudet, ja.

Som waco svarade så ska det vara svagt fyraspårigt, det är ju bara att du frågar ju =)

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: linlar1
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 633
Ridning börjar känna att det är kört att hitta en bra medryttare. Har en häst som jag tävlar och tränat i dressyr. Då jag har både jobb och...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
12 474
Senast: Emine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar