Tack, jag började tro att jag var totalt obegripligJag har läst alla inlägg och förstår att man får lära känna hästen före hoppning, jättebra såklart.
Det var mer en personlig reflektion över hur just jag som ev medryttare hade tänkt över just hoppningen.
Annars tycker jag nog att det är ett bra upplägg du har. Jag förstår att inget av förslagen passar just dig och din häst om den behöver gå 6 dagar i veckan. Jag har själv haft många hästar och inte haft någon som måste gå så ofta, men visst, de hästarna finns såklart också.
Främst vintertid behöver han göra något varje dag, annars blir han totalt överladdad., det behöver inte vara något dramatiskt men nåt behöver han hitta på, om det så är att promenera i grimskaft en halvtimme. Provade att vila honom 2 dagar en vinter, det var ingen hit.
Jag har inte riktigt tänkt så att man kan tolka det som att man bara bara blir släppt rätt ut i skogen eller på hoppträning. Så är det ju inte. 2/3 har dessutom ridit någon dressyrlektion innan de gett sig ut eller hoppat/för att lära känna. Under den perioden får jag ju göra avkall på mitt.
Däremot en dag till i paddocken i förlängningen blir däremot inte så bra.