Jag har inte 2 nya medryttaraspiranter, det var ju det här med att läsa tråden.
Finns några inlägg längre upp där jag tackar för vad som skrivits osv. Bla ang annonsen.
Men på Buke får man uppenbarligen inte bolla saker. Utan får man ett råd skall man tycka de är superbra. Även fast man vet med sig att det där hade inte funkat. Men när man förklarar det och varför så är man det ena och det andra. Varför inte bara ta till sig att vissa saker inte funkar? Exempelvis att jag inte ville att medryttaren skulle rida dressyr i paddocken...jag känner min häst bäst och jag vet vad som funkar/inte funkar på honom. Ändå ifrågasätts det fram och tillbaka, man målar upp en bild av hur jag sätter upp en ryttare och säger ”ut i skogen”, man ifrågasätter att det är jag som resonerar konstigt att hästen funkar som den gör. Man är detaljstyrd och jag vet inte allt.
Och trots det upprepar jag gång på gång att man självklart får lära känna hästen innan och att dessa ryttare inte ifrågasatt upplägget alls så detta är nog inte problemet för dem. Ändå säger buke att så är det visst. personer att hoppa inte är intressant och att de aldrig skulle svarat på min annons- nej men bara för att det är så för dem innebär det ju knappast att alla tycker så eftersom folk uppenbarligen svarar.
Sedan är det ju så att man som medryttare rider med ägarens goda minne. Man äger inte hästen och kan inte sätta en massa krav att göra si och så gratis.
I mitt fall har det varit 2 saker jag önskat- många har svarat. Och man vet vad man svarar på.
Sedan är det väl så att man skall ha en extrem tur om man skall få en medryttare som rider riktigt bra som kan rida honom i dressyren. De flesta medryttare som söker är ganska gröna, unga, vuxna som vill rida igen efter ett långt uppehåll. De som är duktiga har oftast redan egen häst alt har redan medryttarhäst eller vill ha en man får styra med mer själv dvs man har köpt sina dagar alt får betalt för att hjälpa någon. De vill helt enkelt mer än att rida en dag i veckan.