Vilket bra tips! Värdefullt att få dina reflektioner eftersom du ju är i den unga ålder där man, om man älskar hästar och hästlivet, är hängiven!Jag har själv varit medryttare på olika hästar. Det viktiga för mig som medryttare har varit att hästägaren och medryttaren kan ha en tydlig dialog, så om något inte funkar kan man lätt prata om det. Själv skulle jag säga att om du kollar med några i de lite högre grupperna på någon ridskola i närheten får du nog vettiga människor. Vet flera på min ridskola jag skulle rekommendera. Då kan du dels kolla på någon lektion för att se hur de rider, samt att de nog är vana att rida lite olika hästar, har haft bra tränare och har förmodligen en del hästvana. Om du inte är intresserad av personer under 18 finns det ju också vuxengrupper på många ridskolor. Hade jag letat medryttare till en häst hade jag nog gjort så då jag vet att många på ridskolan skulle göra allt för att få rida lite extra. Några tjejer stannade i en timme extra och var överlyckliga när de fick hjälpa mig rykta hästen jag skulle rida på en liten klubbtävling.
Har man ingen egen häst och det där brinnande intresset, då är man inte bortskämd och beredd att både lära sig och ta i när det behövs.
En lyckad kombination för hästägaren som av olika orsaker inte har tiden, och för medryttaren, som av andra orsaker har tid och engagemang!