Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Dressyr Jag har ridit ryttartest i ett år nu och jag (och flera med mig) tycker att bedömningssystemet borde utvecklas lite. Ibland kan det...
Svar
3
· Visningar
922
Senast: Degree
·
Dressyr Inte för att det går dåligt eller så, har haft jättefina resultat i år. Men jag klarar inte av det psykiskt sätt, jag kan vara...
2
Svar
23
· Visningar
2 247
Senast: pink_angel
·
P
Dressyr Har ni några tips hur min sits kan förbättras.. rider ständigt utan stigbyglar för att komma ner i sadeln, när jag använder...
Svar
3
· Visningar
943
Senast: Smuldaisy
·
F
Dressyr Min häst får inte med sig bakdelen i skänkelvikningen, hon flyttar bra med frambenen, men bakdelen, den går åt ett heelt annat...
Svar
6
· Visningar
1 806
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Letar efter ett par smala tyglar till mitt kandar, krav: inåtvända spännen stolpar inte bredare än 12 mm Var hittar man såna?
Svar
5
· Visningar
880
Senast: Polly_Mulle
·
Dressyr Har någon filmer, bilder och/eller skriftligt förklaring på dessa program? Om man tittar på stallbacken.se så är där en knepig grej i...
2
Svar
37
· Visningar
3 736
Senast: IngelaH
·
S
Dressyr Som westernryttare har jag noll koll på dresyrtillbehör och har köpte ne jättebra liten rem till mitt stångbett då jag inte vill använda...
Svar
3
· Visningar
1 480
Senast: simpe
·
E
Dressyr Kan någon tipsa? Jag vill gärna ha ett svart remontträns med spännen inåt. Stilrent. Jan kan inte hitta något som inte kostar minst...
Svar
4
· Visningar
1 051
Senast: Eddas
·
S
  • Låst
Dressyr Jag har en D ponny och jag är 19 år. Jag har läst att man får tävla i hästklasser om man löser hästlicens, stämmer det? Är det någon...
Svar
1
· Visningar
1 043
Senast: break_a_leg
·
Dressyr Vad har ni valt för hingst, till vilket sto och varför? Häst som ponny :D
Svar
18
· Visningar
1 899
Senast: ann80
·
T
Dressyr Sitter här med min lilla treåring som precis kommit hem från sitt sommarlov (åtta veckor) och undrar nu hur det går för alla er därute...
2
Svar
20
· Visningar
2 275
Senast: Darbhanga
·
Dressyr Hejsan, Imorgon ska hoppehästen ut och tävla dressyr. Kom på en sak bara, hon har relativt lång man:crazy:(men jag kan inte göra...
Svar
5
· Visningar
981
Senast: pink_angel
·
Dressyr Nu börjar jag och pållen sätta övergångarna riktigt bra, med undantag för avbrott från galopp till trav! Gaah, jag blir galen, jag...
Svar
17
· Visningar
1 399
Senast: DiLeva
·
Dressyr Ja, det är jag själv som har ridit fel så jag har ingen att skylla på. Red hästen mycket på stång eftersom hästen var enbart riden på...
Svar
13
· Visningar
2 326
Senast: semlan
·
G
Dressyr Hur kan man förbättra galoppen på en häst där det känns som att sitta på ett skenande tår att galoppera den? :crazy: Inte nödvändigtvis...
Svar
4
· Visningar
1 194
Senast: bigganl
·
Dressyr Vilka märken har dressyrsadlar med djuuuuup sits? Typ så att man blir ''fastlåst''.
Svar
14
· Visningar
1 630
Senast: DeCloe
·
Dressyr Min pålle, går bättre på kandar än på träns. Han är rätt svår flörtad och har svårt att komma till jobb på tränset, stretar emot rätt...
Svar
9
· Visningar
1 253
Senast: Magnum
·
S
Dressyr måste man fortfarande ha sporrar på regional? reglerna ändras ju hela tiden.. vad gäller handskar? måste man ha vita?
Svar
10
· Visningar
983
Senast: Lea
·
G
Dressyr Köpte mitt första kandar igår, och allt var som det skulle, en bridong- och en stångtygel. Men så var det en rem till, som jag inte alls...
2
Svar
28
· Visningar
2 332
Senast: bigganl
·
Dressyr Vill vinkla frågan på två sätt; Det ena - hur bra tycker ni hästen ska kunna rörelser/moment innan ni tycker den är redo för en klass...
Svar
10
· Visningar
1 257
Senast: Blandrastik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.