Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En liten parantes:
Däremot får du ju ha ett tvådelade 'magic bit' från pessoas kollektion.(även om det kostar en slant..) kan inte vika upp i gommen och upplevs väl som ett rakt mot hästen så som jag förstår konstruktionen på det hela, men är ju fullt godkänt att tävla på!
Så gjorde jag iaf när jag tävlade en häst som går absolut bäst på rakt tränsbett
"Bettet ska vara ledat (en eller två leder, dvs två- eller tre-delat, tredelat ska ha rundad mittdel) och gjort av metall, eller hårt oböjligt plast- eller syntematerial och får vara täckt med gummi. Både två- och tredelat bett får ha löpande eller fasta ringar (bara ovala och runda fasta ringar är avbildade så jag är osäker på om D-ringar är tillåtet). Böjligt gummibett är inte tillåtet. Tilläggsutrustning på bettet är inte tillåtet. Tredelat bett med rörlig mittdel är tillåtet (det ser på bilden ut som om mittendelen består av två halvor som kan rotera relativt varandra)."
från stallbacken.com
skulle vilja ha den lite mer bärande, hamnar lite lågt.
men du är iaf en bar bit på väg
Jag skulle snarare tvärtom vilja ha fram nosen och en lägre form. Sen är det givetvis en bonus om den ändå vinklar lite mer bak för att hålla bra balans, men i den låga klassen premieras knappast samling, tvärtom var det ju någon i en LC som fått kommentaren "för hög form för klassen"(??) eller dylikt.
Till TS:
Jag har kollat igenom både LE och LD och de verkar inte direkt svåra. Kanske lite svårare att lära in än LC men det är nog för att jag ridit LC:1-an så många gånger men aldrig någon handikappsklass
Det känns ju lite surt att inte våga sig ut och tävla om galoppen inte sitter, samtidigt känns det inte bra att stressa fram den heller eller pressa hästen i tävlingssammanhang när den inte kan det hemma. Så handikappsprogrammen tycker jag är mycket bra alternativ när man bara vill rida ett enkelt program för att få göra något annorlunda och "tävla på låtsas" eller mer på sin egen nivå Har hästen galoppen däremot och en hyfsad grundform skulle jag nog satsa på LC direkt, den är ju inte precis svår.
Jag föddes med en förlossningsskada, vilket visat sig i klena muskler, klena leder och allmän försvagning i både det ena och det andra... Jag började tidigt med handikappridning och var snart för frisk för handikappridning. Då började jag rida och sköta privathästar, en ridtravare råkade ge mig en "whiplashartad" smäll under hakan med sitt huvd, vilket ledde till att jag fick en krossad halskota och bestående ryggmärgsskada med förlamningssymptom (Läs myrkrypningar) i fötter, ben, händer, fingrar och bål.
I ren envishet tränade jag efter operation, där halskotan byttes ut mot plugg från höften. Och när operationen var klar och jag kastat rollator och gömt krycka i garaget, köpte jag mig min vackra vita.
Och jo, hon är halvt angloarab. Pappa är Flyinge Phaeton x och mamma är genuint svenskt halvblod med Immer - Drabant långt bak i stammen.