Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Denna friesers trav hade jag inte tackat nej till på ett halvblod, däremot hade den svårt att galoppera.
Säkert finns avel som försöker få till mer ridhäst eftersom det finns så många som gillar dem, men det är svårt utan att korsa in bättre rörelsemönster och mer lätthet.
Ang din fråga: Homosassa lär väl ge galoppen i alla fall Kan man hoppas.
Håller med och jag kan tycka att det inte borde vara SÅÅÅ tokigt val. Om man nu tror att man gillar friesern i övrigt.
Det jag är lite rädd för, när folk "oar" och "aar" sig över hur "fiiiiiiiina" alla andras friesrar är, så undrar jag om det just är det där "fiiiiiiina" som folk fastnar för. Man kanske ska försöka "titta närmare på" några friesrar och helst av allt rida ett par, innan man bestämmer sig. Annars finns ju risken att man ändå blir besviken i slutänden, för att det ändå inte blev den drömhäst, man hade hoppats på.
Men det gäller ju, alla "oooooo" och "aaaaaa" hästar. Bland annat "läckra nordisar", pampiga shirehästar och så urtjusiga "spanska raserna".
Men de är fortfarande tyngre i sitt sätt att röra sej. Du kan aldrig få mej att tro annat. De ser ut att ha större dragningskraft mot marken
Och galoppen är väl inte helt oviktig Bara det. Det styrker min bild av en häst som mal på i ganska tung men stor och rätt trist trav och som inte öht kan galoppera. De har inget sväv på det sättet som ett halvblod kan ha, i sitt sätt att röra sej. Det kan man inte kräva av rasen och det har de inte heller. Det är inte så lyckat med stort sväv som körhäst skulle jag gissa. I vagnen villl man nog inte ha det.
Säkert finns avel som försöker få till mer ridhäst eftersom det finns så många som gillar dem, men det är svårt utan att korsa in bättre rörelsemönster och mer lätthet.