Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Jag har letat som en galning men inte hittat någon ren bildtråd som fortfarande "är igång". Jag vet att det fanns en förr, men den tycks...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
32 476
Senast: Gimlan
·
Trav Har en starthäst som har väldigt lätt för att bli tjock/gallig i bakbenen och råkade snubbla in på Carefore paddarna. Är det någon här...
Svar
6
· Visningar
3 792
Senast: Natasja
·
Islandshäst Jag var jättenyfiken och förväntansfull på den nya tävlingsformen Töltfimi (töltgymnastik). Men efter att ha sett några filmer från...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
10 151
Senast: Osterang
·
Islandshäst Vi har en stoflock på 7 hästar, en shettis och resten islänningar. Yngsta stoet är 5 och äldsta är 20 - och hon är definitivt inget...
Svar
3
· Visningar
1 241
Hoppning Finns det något folk här som aktivt tävlar hoppning kring Ystad/Skurup? :)
Svar
3
· Visningar
1 934
Senast: _Peplis_
·
Western Någon som har testat Kefly's western pad? Är den att rekommendera? Ska köpa en pad till min bomlösa westernsadel och skulle behöva en...
Svar
0
· Visningar
1 164
Körning Det har varit så roligt att se bilder av era hästar som ni kör med! Vet inte om man får lov att starta en sådan här tråd i detta...
59 60 61
Svar
1 202
· Visningar
206 888
Senast: emlem
·
Western Är väldigt intresserad av westernridning, men hur börjar man? Jag rider en del efter trail och har det "tänket". Har fått ett...
Svar
2
· Visningar
1 712
Senast: Lucky rider
·
Dressyr http://youtu.be/FMo-w69I0WA Vilken härlig film. :love::love::love: Där får folk, som tycker att dressyrryttare bara kan rida i...
2
Svar
22
· Visningar
5 268
Senast: Fannih
·
Islandshäst Jag går i tankarna att köpa en bomlös sadel till min ena häst. Hon har kort svängd rygg. Bred, men inte bredare än någon annan...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 769
Senast: Elina8
·
Trav Har 2 hästar på lösdrift nu. Det ska vara fri tillgång på hösilage i hagen enligt stallägarens löfte. Men av olika anledningar så är det...
Svar
12
· Visningar
2 186
Senast: Inte_Ung
·
Körning Har nu äntligen bestämt mig för att köra in min tinker nu i vår. Så har börjat kolla runt lite på olika vagnar:) Men hur ska man veta...
Svar
1
· Visningar
1 655
Senast: sassiball
·
Övr. Grenar Jag föder upp ridponny, och letar efter ett sto av mindre modell, . Vilka blodslinjer ska man leta efter om man söker XXsto av linjer...
2
Svar
29
· Visningar
8 199
Senast: supercassie
·
Islandshäst Att hingstföl under året stundom kan bli fäder är väl vida känt, men hur unga islandsston kan bli dräktiga egentligen ? Läste om ett sto...
Svar
5
· Visningar
1 428
Senast: hag391
·
Körning Ni som kör nordsvenska hästar eller andra grövre hästar: Jag undrar vad ni har för bredd mellan skaklarna, fram vid magen där man fäster...
Svar
1
· Visningar
2 541
Senast: fejt
·
Fälttävlan Har ni några bra/roliga/läsvärda/underhållande tips på hemsidor/bloggar/bra reportage osv om fälttävlan? Förutom detta forumet såklart...
Svar
7
· Visningar
3 761
Senast: ryttarmone
·
Dressyr Försöker leta efter svar i andra trådar och prata med ridsportbutiker men jag blir verkligen inte klok på detta... Måste verkligen ha...
Svar
12
· Visningar
2 828
Senast: Daredevil
·
Islandshäst Jag har ett par funderingar angående att tävla femgång. Det första gäller tempot i töltmomentet, finns det ett idealt tempo? Angivet...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: Freyr
·
Tävling TR I mom 136 ändras från "På tävlingsområdet ska hästen ledas i huvudlag med bett eller motsvarande." till "se respektive gren TR"...
Svar
2
· Visningar
2 953
Senast: Lady_S
·
Islandshäst Visst börjar det bli dags att sätta nya mål inför det nya året!? :D Vad har hänt under 2012 och hur vill ni fortsätta in i 2013...
2
Svar
31
· Visningar
5 800
Senast: FreSus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar