Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Ni som kör nordsvenska hästar eller andra grövre hästar: Jag undrar vad ni har för bredd mellan skaklarna, fram vid magen där man fäster...
Svar
1
· Visningar
2 541
Senast: fejt
·
Fälttävlan Har ni några bra/roliga/läsvärda/underhållande tips på hemsidor/bloggar/bra reportage osv om fälttävlan? Förutom detta forumet såklart...
Svar
7
· Visningar
3 762
Senast: ryttarmone
·
Dressyr Försöker leta efter svar i andra trådar och prata med ridsportbutiker men jag blir verkligen inte klok på detta... Måste verkligen ha...
Svar
12
· Visningar
2 842
Senast: Daredevil
·
Islandshäst Jag har ett par funderingar angående att tävla femgång. Det första gäller tempot i töltmomentet, finns det ett idealt tempo? Angivet...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: Freyr
·
Tävling TR I mom 136 ändras från "På tävlingsområdet ska hästen ledas i huvudlag med bett eller motsvarande." till "se respektive gren TR"...
Svar
2
· Visningar
2 958
Senast: Lady_S
·
Islandshäst Visst börjar det bli dags att sätta nya mål inför det nya året!? :D Vad har hänt under 2012 och hur vill ni fortsätta in i 2013...
2
Svar
31
· Visningar
5 802
Senast: FreSus
·
Islandshäst Var går gränsen mellan bus eller om hästarna slåss? Skulle hämta min häst i hagen idag och då sprang han & en annan häst runt i hagen...
Svar
10
· Visningar
1 791
Senast: Lobelia
·
Körning Ja, vad gör man då? När allting krånglar och man inte orkar ta tag i det trots ponnyerna (1 egen och en foderponny, båda shettisar) ser...
Svar
12
· Visningar
2 200
Senast: Pallen
·
Körning Har ni med handhäst när ni kör? Hur gör ni med handhästen när ni spänner för/ ifrån och under tiden ni kör?:) Vad för grimma och rep...
Svar
17
· Visningar
3 665
Senast: Efwa
·
Western Min häst är westernriden av tidigare ägare och jag själv är väldigt okunnig men jag tycker att det är intressant och vill lära mig. Jag...
Svar
11
· Visningar
4 418
Senast: sthu
·
Western Nu är jag tillbaka efter några års frånvaro :D Jag har en 7 årig korsning (för er som kommer ihåg Wille) som jag har problem med...
Svar
7
· Visningar
1 678
Senast: ishmanda
·
Körning Nån som har en sån eller har nån erfarenhet? Är intresserad av den till min shettis då vi ska köpa ny vagn. Vi kör till husbehov, inne...
Svar
0
· Visningar
1 500
Senast: Apollo
·
Islandshäst Har ni sett videon? Och vad tycker ni om de metoder han använder på hästen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 854
Senast: Teilani
·
Dressyr Hej! Jag ska fixa lite bra musik som man kan lyssna på på dressyrträningarna, men de enda tips jag har hittat är för stora hästar. Jag...
Svar
1
· Visningar
1 580
Dressyr Jag går och funderar på att starta i en dressyrtävling på klubbnivå och har suttit och läst TR angående utrustningen men känner mig lite...
Svar
4
· Visningar
1 939
Senast: Magiana
·
P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 184
Islandshäst Hej! Jag vet att det finns en sådan här tråd men jag har några specefika frågor som jag behöver ställa som jag inte funnit svar på...
2
Svar
25
· Visningar
4 206
Senast: Boj
·
Dressyr Kommer kanske bli en luddig trådstart här då jag sitter på jobbet. Vad är eran syn på att vet-checka sin häst regelbundet? Hur ofta...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
18 421
Senast: Estivuz
·
Western Igår hämtade jag ut den, och har nu det stora nöjet att få presentera min lilla svartas alldeles egna svängda westerngjord! :D...
2
Svar
25
· Visningar
6 243
Hoppning Hej jag skulle behöva få fram tävlingsresultat / vad dessa hingstar har presterat i sitt tävlingsliv, vart hittar jag det HJÄLP mig...
Svar
4
· Visningar
2 066
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka