Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Idag kom jag att fundera över det här med tränare... Inom den engelska ridningen finns ju flera olika instruktörsnivåer där man fått...
2 3
Svar
40
· Visningar
7 269
Islandshäst Jag har en hingst som blir två år i sommar. Han går i en hingstflock sedan ungefär ett år tillbaka. Planen var att kastrera honom nu...
2
Svar
28
· Visningar
4 473
Senast: Niela
·
Tävling Får man ha klubbens logga eller klubbens namn på shabraket vid tävling? Någon storleksbegränsning? Finns det någon som vet?
Svar
1
· Visningar
1 601
Senast: cewe
·
Dressyr Jag skulle vilja pimpa mitt dressyrträns lite. Tävlar antingen i blå eller brun kavaj så är ute efter ett Sverigepannband samt ett med...
2
Svar
22
· Visningar
8 184
Dressyr Jag är just nu i funderingar på hur man ska lägga upp ett bra tränings och vilo schema för en äldre häst. Man vill ju så gärna att de...
Svar
14
· Visningar
4 173
Senast: Nogg
·
Dressyr En hoppryttare på hobbynivå som virrat in sig i dressyrträsket. Hittat en pay & ride som går på hemmaklubben i nästa vecka och tänkte...
Svar
10
· Visningar
3 114
Trav Dvs ta bort äggstockarna? Vi har i dagarna diskuterat vårt sto med besvärliga brunster med veterinären, som åter igen varit här och...
Svar
9
· Visningar
3 919
Senast: Kellie
·
Western Nu handlar de ju om några ynka minuter, men i årets ponnyakuten får en av eleverna där hjälp av westernryttaren Moreno Söderlund. De...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 426
Senast: Lager
·
Hoppning Vi kan väl inte vara sämre än dressyrnissarna, eller? ;) Presentera din(a) häst(ar) med ålder, stam, nuvarande utbildningsnivå, mål för...
2 3
Svar
50
· Visningar
13 004
Senast: rebeckasff
·
Islandshäst Hej! Har ni tips på bra faktabok om Islandshästen? Jag är grön vad gäller islandshästar. Jag vill läsa om skötsel, sjukdomar, ridning...
Svar
11
· Visningar
3 962
Senast: Korven
·
Islandshäst Många här på forumet kommer och går men Jag tycker det var så länge sedan som vi hade någon sådan här berättartråd där man kan få...
Svar
3
· Visningar
1 917
Senast: Is
·
Dressyr Jag behöver fler idéer/tips/övningar på hur jag ska träna min ponny i töm. Han är 4 år och grundutbildad. Börjat nosa på...
Svar
1
· Visningar
1 317
Senast: Darbhanga
·
Distans Någon som vet hur tävlingsseongen 2013 kommer se ut? Brukar de inte släppa sesongen i oktober månad för nästkommande år.
2 3
Svar
41
· Visningar
10 919
Senast: armaani
·
Dressyr Hej! Har ni några bra tips för träning och övningar för att stärka hästen i galoppen? Målet är att kunna samla hästen i galoppen och...
Svar
9
· Visningar
5 202
Senast: Pussmule
·
Trav Ja, har ni ngr snygga bilder på er hästar där ni har ordnat till dom med en fiiiin vinnarfläta? Jag vill se olika sorters flätor/färger...
Svar
8
· Visningar
4 886
Senast: Pudding
·
Western Har suttit och kikat lite efter nya tyglar. Har då hittat tyglar med "popper ends" dvs de är delade i ändarna. Varför? Vad använder man...
Svar
8
· Visningar
1 773
Senast: busigdemon
·
Western Som vissa av er vet så står jag med en 4åring som inte visade några arbetsmyra-tendenser första halvåret (2½-3 år) men som exploderade i...
2 3
Svar
58
· Visningar
8 529
Senast: cahs
·
Dressyr Jag letar ny häst nu och vill ha en dressyrläromästare som även är en trevlig kompis, värderar mkt hur den fungerar i övrig ridning än...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
9 890
Senast: fruxolisa
·
Hoppning Hej! Ber om ursäkt om det finns en sadeltråd redan, jag är inte så hemma här på hoppforumet;) Det är så att jag tänkte skaffa en...
Svar
2
· Visningar
1 907
Senast: Primula
·
Western Fick med westernsadel när jag köpte min häst, han trivs helt okej i den men inte jag. Ena problemet är att den är väldigt hård att sitta...
Svar
17
· Visningar
4 358

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka