Presentera din hopphäst!

Sv: Presentera din hopphäst!

Jag kan då presentera min häst också :)

Souri Vuo -07 e Braveheart (Feliciano) ue:Furistos Diamond

Köpte honom i somras och pga av skada så har vi inte kommit igång som vi ska, men nu är han frisk och tränas för fullt, och målet för 2013 är att vi ska komma igång och tävla lite tillsammans både lokalt och P&J , eftersom jag tidigare har haft en häst som raserat en stor del av mitt självförtroende, så är det låga höjder som gäller än så länge :) och eftersom detta är den snällaste häst jag någonsin haft så har jag redan blivit mindre rädd :) min fina guldklimp <3

541902_10151849489350324_732191319_n.jpg

483289_10151849489965324_572805927_n.jpg

538680_10151698054590324_1649235772_n.jpg

Vivack
f. -97
e: Vivaldi
ue: Air France
175cm hög.

Dressyrkille, gått dressyr hela sitt liv men som nu sedan han kom till ridskolan upptäckt tjusningen med hoppning.
Matte jobbar nu med att försöka sitta kvar när han hoppar efter som han är stoooor.
486641_10151064888563390_1446638799_n_zpsf73c029b.jpg

Målet till sommaren är en bana på 90cm
Målet till vintern är en bana på 1m i lagomt tempo och i balans.

Matte är hopprädd och hästen hoppglad = lite krock.
dock världens ärligaste och hoppar oavsett vad jag gör.
Vi letar just nu ett passande bett också.
Rakt tränsbett för stumt
Pehlamstång för skarpt
Två delat tränsbett ger staaaark häst
Tredelat tränsbett samma sak
Kimblewick för skarpt.
Så letandet fortsätter =)

Jag hoppar min ena på ett scourierbett. Jag tycker att det passar perfekt om man har en häst som man vill kunna rida på ett bett utan egentlig hävstång men där vanligt tränsbett blir för stumt. Även detta Mylerbett passar ofta bra i sådana fall (eller bett med liknande bettringar, Myler har olika mundelar och Sprenger har ett tredelat med sådana ringar), jag har ridit både känsliga och heta hästar samt starka och stumma hästar på det och upplevt att båda typerna accepterar det väldigt bra.

Kanske ska prova någon av de två då.
Har provat waterford också, men de fick han panik av.
Nu rider vi på ett pessoa :crazy: rekommendation av ägaren men jag hatar pessoabett

hasse_zpsda85ae85.jpg

Hastings, valack f:99 E: Cardento- Democritos, ca 173-174 hög, helt amazing häst att rida...har själv tävlat honom upp till 1,35, numera tävlar John Hickey honom och jag tränar till vardags. Han debuterade 1,50 2012 med en andraplats, och gick en 1,45 inomhus med 4 fel i oktober.
Målet för i år är rutin i 150 klasser och start 1,60. Har kapacitet för dom största klasserna.

hassejohnfalun_zps25abae10.jpg

hasseojag_zpsd2fda982.jpg

Idag gick min första (som jag ÄGER) häst igenom besiktning :love: !
En KWPN valack på 165 cm, född 08. Oinriden men hängd på, sadel och tränsvam, longerad och löshoppad. Ska börja ridas in på riktigt nu :)!
Har nästan aldrig träffat på en så okomplicerad häst. Super lättlastad, lugn, gosig och allmänt enkel :). Kommer nog inte bli några som helst problem att rida in.

Vet att bettet är för långt, men hade inget annat just då (skulle bara gå på promenad 5 min).

35ibneu.jpg

Var den hästen ute på annons för en vecka sen m. tillhörande löshoppningsvideo? Isf satt jag och dreglade rejält över honom, riktigt trevlig häst!

Här kommer mina hoppepollar :)

Savant f-09 E: Heartbeat- Steve's Friend nu ca 172 cm
Blivande stjärna :angel:
Bilden är när han är ganska precis 2 år
Löshoppar för första gången:)
savant14.jpg

savant8.jpg

savant3.jpg

Nästa hoppehäst
-07a E: Feliciano- Cortez

Har inte gjort som himla mycket då han kommit lite i andra hand, men hoppade till sig ett diplom på kvaliteten i af och har gått avd B 100cm
Målet för i år är minst 110 cm, 120 om allt går som det ska :)

på Kvaliten
Rebeckasmobil205.jpg

På tävling
Mobil5338.jpg

vlcsnap-2012-05-24-14h13m06s121.png

Åh, en med Steves Friend i. Kul att se. Min gamla tävlingshäst var efter honom. Fin typ är det på din också!

Älskar Steve's Friend!!
Har själv fött upp honom, hade hans mamma som tävlingshäst innan, den bästa häst jag haft!

Här kommer min lilla projekthäst! :D

KWPN-valack, 14 år, e. Renovo. Startad upp till 1m med placeringar med förra ägaren (5-6 år sedan), men såldes pga att han inte funkade på tävling.

Jag o pålle var på var första pay & jump (50 cm) tillsammans i augusti förra året, spänd på framridningen men ändå hanterbar. När vi däremot skulle in på tävlingsbanan blev det tvärstopp. Pålle snurrade o stod halvt på bakbenen, lilla vännen.. Det gick tillslut att backa in honom, men han stod emot väldigt. Lyckades få honom över första hindret, sen var det stopp. Vi fick lite hjälp att hoppa andra hindret som avslutning. Två veckor efter så hoppade vi på klubbtävling (50 cm), vägrade ut oss på 4:e hindret första rundan men gjorde sedan en omstart och vi var då felfria!! :love: Kändes som vi vann OS eller nåt. :D

Så, målet för i år är att bli stadiga på låga höjder (50-70 cm) och jobba på förtroendet så pålle känner sig trygg med mig. Mål på tävling är att han ska vara avslappnad och att komma runt banorna. Kommer tävla på min hemmaklubb och vi nöjer oss där. :) Mitt eget mål är att jobba för att vara mer följsam i min sits.

_SAM_6759.jpg

_SAM_7234.jpg

IMGP0133_zps377cb6bf.jpg

Här kommer mina hoppepollar :)

Savant f-09 E: Heartbeat- Steve's Friend nu ca 172 cm
Blivande stjärna :angel:
Bilden är när han är ganska precis 2 år
Löshoppar för första gången:)
savant14.jpg

savant8.jpg

savant3.jpg

:eek::eek::love::love: Om jag NÅN gång börjar med hästar igen så vill jag ha EXAKT en sån! Härregud vad fin!!

Nawe, tack! :bow:

Men måste hålla med om att han är fin ;)
Ännu finare nu när han växt till sig lite, han är ganska exakt 2 år på bilderna, nu e han ju 4 och har lite mer karaktär :love:

Idag gick min första (som jag ÄGER) häst igenom besiktning :love: !
En KWPN valack på 165 cm, född 08. Oinriden men hängd på, sadel och tränsvam, longerad och löshoppad. Ska börja ridas in på riktigt nu :)!
Har nästan aldrig träffat på en så okomplicerad häst. Super lättlastad, lugn, gosig och allmänt enkel :). Kommer nog inte bli några som helst problem att rida in.

Vet att bettet är för långt, men hade inget annat just då (skulle bara gå på promenad 5 min).

35ibneu.jpg

Såååå otroligt fin!! :love:

Liknande trådar

R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 920
Senast: Raderad medlem 149639
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 514
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 021
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix