Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Distans Är det någon här som har eller har haft en sådan sadel? Erfarenheter, tankar, åsikter?
Svar
0
· Visningar
1 955
Senast: Liten
·
Trav Någon som vet hur man gör en sån flätad "svansknut" som endel montéhästar har? :) Stod och försökte fläta en igår och det blev inte...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: Aninha
·
Tävling Jag är en tävlingsmänniska på gott och ont. Jag tävlar gärna, utmanar mig själv, strävar alltid efter bättre resultat och självklart...
Svar
2
· Visningar
2 155
Trav Tråden får flyttas om den inte ligger rätt :) Kort o "enkel" fråga, kan man bli delägare/andelsägare till ett ofött föl? (Fölet...
Svar
4
· Visningar
1 865
Senast: solros
·
Körning Letar maratonvagn som ska kunna dras av både shettispar och B-ponnyenbet (ev. par i framtiden). Ska helst gå att använda i alla momenten...
Svar
0
· Visningar
1 634
Senast: Opra
·
Tävling Jag är lite sugen på att vara med på en klubbtävling, nämligen en blåbärshoppning som jag tycker kan vara lagom att börja med efter att...
Svar
16
· Visningar
3 545
Trav ja, jag har en nybliven tvååring som jag funderar på att kastrera.. Det är min egna uppfödning, och han är snäll, förutom att han...
Svar
7
· Visningar
2 434
Senast: Emmahpemma
·
Islandshäst Någon som har idéer på fin klippning av min köttbulle? Han ska bara klippas hals, mellan framben och ev vid armbågarna också. Sitter och...
2
Svar
28
· Visningar
6 371
Senast: Mumin75
·
Islandshäst Efter ett antal hästlösa månader har jag börjar längta igen.Trodde att jag var "färdig" med häst helt enkelt när jag lämnade iväg min...
2
Svar
22
· Visningar
3 482
Hoppning Heejsan :D Tänkte om någon har några tips på hinder man kan bygga själv. Tänkte bygga lite i garaget bara jag får lite tid, det är...
Svar
13
· Visningar
6 450
Western Tänkte vi kunde köra en ny tråd på vad som är Hot or Not ;). Så vad gäller inom westernvärlden för tillfället!? :laugh:
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 420
Senast: doleron
·
Dressyr Jag är ju inte så insatt i dressyrvärden men vill ha tips på snygga och inte för dyra dressyrträns. Köpte ett rundsytt från h**k och...
2
Svar
20
· Visningar
9 901
Senast: jemeni
·
Trav Jag fick det rådet till en av mina hästar förra veckan. Men jag är tveksam, jag har gjort det på den andra hästen en gång utan något som...
Svar
13
· Visningar
4 132
Senast: Roquepine
·
Islandshäst Kanske en dum fråga till er rutinerade islandshästryttare.. men varför rider man inte lätt i traven på islandshäst i samma utsträckning...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
16 268
Senast: Korven
·
Fälttävlan Ni som rider ft, vad har ni för typ av hästar? Hur ser den idealiska ft-hästen ut? Storlek? Är de rena fullbloden inte lika intressanta...
Svar
6
· Visningar
2 861
Senast: glitter
·
Körning Var ute och tömmkörde pålle:) men till min förvåning fick den för sig att göra flera tvärvändningar, ut i diken, upp på snövallar etc...
Svar
3
· Visningar
1 821
Senast: Klockmalvan
·
Körning Min häst o jag är ridekipage egentligen men pålle gillar att dra så han får hjälpa till lite hemma. En sak jag undrar är om man har...
Svar
4
· Visningar
1 974
Dressyr Hur är det nu med reglerna, känner att jag inte har så stor koll på det. Vad gäller ang brodyr/text på jacka resp schabrak på...
Svar
3
· Visningar
2 967
Senast: cewe
·
Trav Får man köra med EJ-vojlock mellan loppen? Eller gäller det bara före tävlingarna?
Svar
4
· Visningar
2 184
Senast: YW1966
·
Dressyr Jag rider på ridskola (en gång i veckan i en av specialgrupperna) och har ridit i snart 13år, jag har haft medryttarhäst...
Svar
19
· Visningar
4 458
Senast: Niela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix