Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Bra tips behövs när man rider ut. Paddocken fungerar bra då man kan lägga en volt och få tillbaka rätt tempo. Men paddocken är just nu...
2
Svar
26
· Visningar
4 823
Senast: fiaskurken
·
Körning Vi har tänkt bygga en egen rockard. Har tillgång till duktig svetsare. Det jag funderar mest på är hjulen, har sett att flera byggt...
Svar
0
· Visningar
1 428
Western Hej ! Håller på att försöka lära mig mer om western, men då jag bor i norrland så finns de ingen westernbutik på så där 50-60 mil...
2
Svar
37
· Visningar
6 745
Senast: IngaLena
·
Distans Jag planerar att ta med mig familjen och åka och tävla i Sverige men vill då kombinera en fin och härlig bana med fin natur med ett...
Svar
10
· Visningar
3 752
Senast: karingadde
·
Western 10 år sen. ..jag hade fått min dotter i Kina och ridningen fick stå tillbaka helt. Som tur var så hade jag duktigt folk som kunde rida...
Svar
4
· Visningar
1 703
Senast: Sylvatica
·
Islandshäst Tänkte börja tävla gædingakeppni i år och blir inte riktigt klok på vilken ryttarlicens som krävs. Någon som vet?
Svar
2
· Visningar
1 055
Senast: rakel
·
Distans Är det någon här som har eller har haft en sådan sadel? Erfarenheter, tankar, åsikter?
Svar
0
· Visningar
1 955
Senast: Liten
·
Trav Någon som vet hur man gör en sån flätad "svansknut" som endel montéhästar har? :) Stod och försökte fläta en igår och det blev inte...
Svar
2
· Visningar
1 518
Senast: Aninha
·
Tävling Jag är en tävlingsmänniska på gott och ont. Jag tävlar gärna, utmanar mig själv, strävar alltid efter bättre resultat och självklart...
Svar
2
· Visningar
2 157
Trav Tråden får flyttas om den inte ligger rätt :) Kort o "enkel" fråga, kan man bli delägare/andelsägare till ett ofött föl? (Fölet...
Svar
4
· Visningar
1 869
Senast: solros
·
Körning Letar maratonvagn som ska kunna dras av både shettispar och B-ponnyenbet (ev. par i framtiden). Ska helst gå att använda i alla momenten...
Svar
0
· Visningar
1 634
Senast: Opra
·
Tävling Jag är lite sugen på att vara med på en klubbtävling, nämligen en blåbärshoppning som jag tycker kan vara lagom att börja med efter att...
Svar
16
· Visningar
3 547
Trav ja, jag har en nybliven tvååring som jag funderar på att kastrera.. Det är min egna uppfödning, och han är snäll, förutom att han...
Svar
7
· Visningar
2 439
Senast: Emmahpemma
·
Islandshäst Någon som har idéer på fin klippning av min köttbulle? Han ska bara klippas hals, mellan framben och ev vid armbågarna också. Sitter och...
2
Svar
28
· Visningar
6 375
Senast: Mumin75
·
Islandshäst Efter ett antal hästlösa månader har jag börjar längta igen.Trodde att jag var "färdig" med häst helt enkelt när jag lämnade iväg min...
2
Svar
22
· Visningar
3 482
Hoppning Heejsan :D Tänkte om någon har några tips på hinder man kan bygga själv. Tänkte bygga lite i garaget bara jag får lite tid, det är...
Svar
13
· Visningar
6 480
Western Tänkte vi kunde köra en ny tråd på vad som är Hot or Not ;). Så vad gäller inom westernvärlden för tillfället!? :laugh:
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 420
Senast: doleron
·
Dressyr Jag är ju inte så insatt i dressyrvärden men vill ha tips på snygga och inte för dyra dressyrträns. Köpte ett rundsytt från h**k och...
2
Svar
20
· Visningar
9 904
Senast: jemeni
·
Trav Jag fick det rådet till en av mina hästar förra veckan. Men jag är tveksam, jag har gjort det på den andra hästen en gång utan något som...
Svar
13
· Visningar
4 136
Senast: Roquepine
·
Islandshäst Kanske en dum fråga till er rutinerade islandshästryttare.. men varför rider man inte lätt i traven på islandshäst i samma utsträckning...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
16 285
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Bra gårds och stallhund