Svart eller mörkblå tävlingutrustning? För- och nackdelar?

Sv: Svart eller mörkblå tävlingutrustning? För- och nackdelar?

Det såg ju riktigt fint ut!

Jag hoppas på att en kavaj i soft shell håller färgen, är det någon som har erfarenhet av dem? Kavajerna som jag har är svarta och har hållit färgen. Den ena är köpt begagnad för nästan tjugo år sedan och den andra är från hööks men de är i gammalt hederligt material som inte andas överhuvudtaget, känns mer som galon... :angel:
Har sett att det finns kavajer i mer vanlig material men med mesh-foder, någon som har någon erfarenhet av dem?

Marinblått är ju himla tjusigt på fux! Jag köpte ny marinblå kavaj när jag tävlade R för jag tyckte marint var finare till fux :p

Annars tror jag brunt hade varit ruskigt snyggt på båda kusarna! Dock svara stövlar/hjälm men kantband o kavaj i brunt/guld matchat med brunt läder hade varit snyggt!

Jag har tidigare inte riktigt gillat blått men börjar gilla det mer och mer nu. Om jag hade en häst att tävla som passade i det blå hade jag skaffat blått tror jag!

Det var snyggt!
Jag önskar mig en kavaj när jag blir 40 och har kikat på pikeur. Fanns i blått, svart och grått. Har också en lite "guldig" fuxa så jag tycker nog blå börjar överväga..

Meeen, hjälm? Måste man ha blå? Var lite sugen på blinghjälmen från hööks :)!

Ja, det tycker jag. Har man blå kavaj så ska man även ha blå hjälm. Annars blir den blåa kavajen så ensam. ;) Någon mer detalj behövs i blått och eftersom det vore gräsligt med blåa stövlar så får det bli hjälmen/hatten.

Funderar faktiskt på att köpa blå tävlingshjälm ist för svart.. kan det funka tro? Tänkte även köpa en marinblå flughuva till pållen att ha på tävling, då pålle är lite överkänslig på tävling.

Börjar faktiskt luta mot blått mycket för att den blå Ayr8 leather är supersnygg. Såg den hos Ryttare & Häst under bruksprovet. Sen tänkte jag också vidare, om allt går som vi hoppas blir det frack nästa år. För den är väl snyggast i blå, eller? :confused: :D

Absolut blått! Och brunt läder... den kombon är absolut snyggast till fux, svart blir så hårt på fux:laugh:

Liknande trådar

Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 897
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 930
Senast: a1agnlju
·
Utrustning Nu när det har gått ett år efter jag köpte min förra kavaj börjar jag sukta på en ny. Då jag är otroligt nöjd med min Animo har jag hela...
Svar
0
· Visningar
805
Senast: carriemma
·
Ekonomi & Juridik Hej, Detta är ett öppet brev till er där jag vill ge en bakgrundsförklaring till temat hästhandlare som i går togs upp på SVT...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
26 055
Senast: Chilodeur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar