Pannbands-tips någon?

Sv: Pannbands-tips någon?

Tycker väldigt många böjda pannband som finns på marknaden har en väldigt bred och svag böj. Blir lätt att de halkar ner mot ögonbågen på hästen, skitfult om man frågar mig.

*kl*
De coola glittriga pannbanden längre upp behöver inte nödvändigtvis vara glas faktiskt. Har hittat ett företag som säljer "bling" i olika former och färger. De är inte alls lika exponerade inom hästvärlden som swarovski men deras produkter är minst lika bra och glittrar nästan mer. Inte särskilt dyrt heller. Riktiga kristaller har mycket längre hållbarhet än glas, så man kan ju (om man vill) kontakta säljaren och fråga vad det är för nåt. Eller bara vara glad att det är billigt! :D

Sv: Pannbands-tips någon?

De tyckte jag om! Var är de ifrån? Kanske står på bilden. Men är för liten text för att jag ska se. ;)

Kl

Jag vill inte ha så mkt glitter som glas ger. Jag tycker man ser om det är glas eller ej. Och glas glittrar mer.
Jag vill hellre ha mindre glitter a la swarowski. Jag tror det är ngt undermedvetet för att man vet att glas pajar lättare.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 600
Senast: Mia_R
·
Utrustning Min 11-åriga dotter ska vara med och tävla dressyr i klubblaget under våren och hon vill så klart ha en kavaj. Eftersom det här med...
Svar
10
· Visningar
1 582
Senast: tara
·
Övr. Katt Hej, Min kattunge är nu ca 19 veckor och har så klart väldigt mycket energi och behöver aktiveras. Jag går ut med honom flera ggr om...
Svar
1
· Visningar
539
Senast: Rosett
·
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 060
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix