Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Distans Hejsan. Börjar planera inför vintern redan ... Förra året köpte jag quikstuds och dem var ju rena skiten.. Lossnade och lixom...
2 3
Svar
40
· Visningar
9 962
Senast: busigdemon
·
Övr. Grenar Hallojs! Som ett tips från Wrangler att "tänka utanför boxen" så kom hon på att höra med er hur ni hanterar och tränar dessa fullblod...
Svar
16
· Visningar
4 721
Senast: mamman
·
Islandshäst Vill bara önska alla som ska ställa upp i vintermästerskapen lycka till idag :D Jag hade gärna ställt upp själv men känner inte att...
Svar
2
· Visningar
1 159
Senast: Elinbeyla
·
Western Letar efter en filtfodrad ropinggjord och har hittat en från Wrangler för en femhundring men har ingen koll på märket om det är prisvärt...
Svar
0
· Visningar
1 074
Senast: Angel
·
Western Ni som använder eller har använt knäskydd på era hästar, vilka olika typer finns det å vart hittar man dom? Vill ha ett som utgör ett...
Svar
0
· Visningar
1 113
Senast: Tussemaja
·
Distans Nu är sadelinprovning bokad. Jag som ridit bomlöst med Skito under sen 1999 undrar nu; Vad har man under en bomsadel av allroundtyp...
Svar
7
· Visningar
2 550
Senast: Majorn
·
Islandshäst vad säger ni om att rida in en unghäst med bomlös sadel? när dom "började bli poppulära" hörde man ju hela tiden att man inte skulle...
2
Svar
37
· Visningar
5 926
Senast: Elina8
·
Körning Eftersom TR är lika svårtolkat som det alltid har varit tänkte jag att det kanske finns någon här som har koll! Så, får man tävla med...
Svar
2
· Visningar
1 713
Senast: Tacitus
·
Körning Min häst får skav av vänster skakelrem. Grundproblemet är att han inte spårar utan sätter vänster bak utanför och skjuter ut höger bog...
Svar
10
· Visningar
1 561
Senast: fejt
·
Islandshäst Hur svårt är det egentligen att bli B-instruktör och vad krävs egentligen? Ja jag menar inte vad det är för formella krav eller så det...
Svar
17
· Visningar
2 404
Senast: HlínLover
·
Western Någon som ska dit? Tycker det är ett riktigt bra initiativ, nog behövs det ett tillfälle att fira våra duktiga ryttare, och för...
Svar
13
· Visningar
1 854
Senast: Texaz
·
Dressyr Jag håller precis på att banta bort ungefär 10 överflödskilo som hade smugit sig på under de senaste åren. 7 av kilona är nu borta. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
6 164
Senast: Pussmule
·
Dressyr Lägger denna tråd på dressyr då den handlar specifikt om dressyrtävlingar. Kravet på hederspris värde är ju borttaget ur TR sedan några...
Svar
11
· Visningar
3 256
Senast: Novali01
·
Körning Efter att ha läst en hel del här så har jag insett att det tydligen är dödsstraff på att använda sele med fast brösta.. Vad jag har...
2 3
Svar
55
· Visningar
8 939
Senast: Efwa
·
Distans Hej!Tänkte höra vilka raser/korsningar som är bäst lämpade för distansridning? Jag vet ju såklart arab men jag är för lång för att rida...
Svar
18
· Visningar
5 383
Senast: Fjellheim
·
Distans I våras köpte jag ett par stigläder i biothane (Podium). När jag bytte sadel, från Hector till hoppsadel, märkte jag emellertid efter...
Svar
4
· Visningar
2 818
Senast: Macken22
·
Körning Ja hur lång behövs det till en Shettis? Är ungefär en sån här vagn http://www.blocket.se/ostergotland/Rockard_43348132.htm. Har läst en...
Svar
2
· Visningar
2 793
Senast: Anna_
·
Körning Tanken att köra in min lille barbiehäst växer sig allt starkare:) Jag är nog dock närmast att betrakta som nybörjare inom körning... Har...
Svar
5
· Visningar
2 605
Distans Ja, som rubriken säger, hur fort rider ni när det är dags för de långa långsamma passen? Går det ens att säga? Jag tänker äntligen...
Svar
9
· Visningar
2 726
Senast: mackan
·
Tävling Hästar är väl unghästar till dem är 7år i både hoppning och dressyr?
Svar
4
· Visningar
2 669
Senast: Badtz Maru
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka