Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst vad säger ni om att rida in en unghäst med bomlös sadel? när dom "började bli poppulära" hörde man ju hela tiden att man inte skulle...
2
Svar
37
· Visningar
5 915
Senast: Elina8
·
Körning Eftersom TR är lika svårtolkat som det alltid har varit tänkte jag att det kanske finns någon här som har koll! Så, får man tävla med...
Svar
2
· Visningar
1 713
Senast: Tacitus
·
Körning Min häst får skav av vänster skakelrem. Grundproblemet är att han inte spårar utan sätter vänster bak utanför och skjuter ut höger bog...
Svar
10
· Visningar
1 561
Senast: fejt
·
Islandshäst Hur svårt är det egentligen att bli B-instruktör och vad krävs egentligen? Ja jag menar inte vad det är för formella krav eller så det...
Svar
17
· Visningar
2 401
Senast: HlínLover
·
Western Någon som ska dit? Tycker det är ett riktigt bra initiativ, nog behövs det ett tillfälle att fira våra duktiga ryttare, och för...
Svar
13
· Visningar
1 854
Senast: Texaz
·
Dressyr Jag håller precis på att banta bort ungefär 10 överflödskilo som hade smugit sig på under de senaste åren. 7 av kilona är nu borta. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
6 157
Senast: Pussmule
·
Dressyr Lägger denna tråd på dressyr då den handlar specifikt om dressyrtävlingar. Kravet på hederspris värde är ju borttaget ur TR sedan några...
Svar
11
· Visningar
3 255
Senast: Novali01
·
Körning Efter att ha läst en hel del här så har jag insett att det tydligen är dödsstraff på att använda sele med fast brösta.. Vad jag har...
2 3
Svar
55
· Visningar
8 932
Senast: Efwa
·
Distans Hej!Tänkte höra vilka raser/korsningar som är bäst lämpade för distansridning? Jag vet ju såklart arab men jag är för lång för att rida...
Svar
18
· Visningar
5 373
Senast: Fjellheim
·
Distans I våras köpte jag ett par stigläder i biothane (Podium). När jag bytte sadel, från Hector till hoppsadel, märkte jag emellertid efter...
Svar
4
· Visningar
2 817
Senast: Macken22
·
Körning Ja hur lång behövs det till en Shettis? Är ungefär en sån här vagn http://www.blocket.se/ostergotland/Rockard_43348132.htm. Har läst en...
Svar
2
· Visningar
2 787
Senast: Anna_
·
Körning Tanken att köra in min lille barbiehäst växer sig allt starkare:) Jag är nog dock närmast att betrakta som nybörjare inom körning... Har...
Svar
5
· Visningar
2 603
Distans Ja, som rubriken säger, hur fort rider ni när det är dags för de långa långsamma passen? Går det ens att säga? Jag tänker äntligen...
Svar
9
· Visningar
2 720
Senast: mackan
·
Tävling Hästar är väl unghästar till dem är 7år i både hoppning och dressyr?
Svar
4
· Visningar
2 667
Senast: Badtz Maru
·
Western The Powder Horn Ranch, Dougles Wyoming www.youtube.com/watch?v=3XQ71CNnFSc
Svar
2
· Visningar
1 161
Körning någon som vet något bra ställe att skicka sin ponny på inkörning? i västra Götaland. väldigt tacksam för svar, har googlat men hittar...
Svar
3
· Visningar
1 154
Senast: Seabaz
·
  • Låst
Hoppning Eftersom den gamla blev stängd kommer uppföljaren här :) Shoot!
100 101 102
Svar
2 030
· Visningar
224 717
Senast: LenaH
·
Islandshäst Kan inte särskilt mycket om hur man tänker inom isisvärlden då jag bara haft stora hästar. Jag har dock blivit allt mer sugen på att...
2
Svar
35
· Visningar
6 575
Senast: ishorses
·
Western är sugen på att konvertera till western från dressyr med mina pållar men hur jag än letar så är de praktiskt taget dött me...
Svar
2
· Visningar
1 513
Senast: martinique
·
Western Hej,Ska gå rakt på sak,mina mamma som oftast är med mig i stallet är väldigt negativ till att jag gradvis börjar hålla på med western...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 165
Senast: Linnea F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix