Favoritfoto 2012

Sv: Favoritfoto 2012

Tack! :love: Ja, han är ju första "kullen" efter Highcruiser, så det är spännande att se vad det blir!

Vad roligt med en liten HC-häst! Bra val av hingst :angel::love: Highway är nog den vänligaste häst jag träffat. Han är känslig, men inte "stirrig" och försöker alltid sitt bästa, är arbetsvillig och väldigt trygg. Nyfiken. Ridbarheten känns helt okej, han är byggd i naturlig uppförsbacke och har tre taktmässiga gångarter. Och tydligen exemplarisk hovkvalitet, enligt hovslagaren! :laugh:

Vad trevligt att höra! :)

Din ser lätt ut i modellen och långa ben!

Jag upplever och hoppas att min får en liknande typ som vuxen. Hon har också tre bra gångarter med plus för skritt och trav i dagsläget, men jag får nog tacka hennes mor för en del av det. Och hon är otroligt trevlig i temperamentet vilket jag tycker alla säger om sina HC avkommor.

Nu ska jag inte kapa tråden om detta mer, blev bara så nyfiken på din.

Ja :) Jag har också bara hört att han lämnat avkommor med trevligt temperament. Det blir spännande att se hur din blir, den ser fin ut!

Trådkap slut! ;)

Nemen, dig känner ju jag igen ;) Så fin han är Lillen!

*KL*
Denna får bli min favoritbild för 2012 även om den egentligen inte är den absolut bästa bilden men det är vad jag har efter hårddiskkraschen. :cry: Denna är från den första turen utanför stallet jag flyttade till för över ett år sedan, hade inte lämnat anläggningen med hästen på 8 månader och var orolig över om hon en skulle gå på transporten. Sen kom dilemmat spänd som fiolsträng, men trots detta vann vi vår klass så jag var väldigt nöjd med min flicka :love:

fiiinaflingan.jpg

Kul tråd!

Favoriten på 10:an, Kaptain Highjack, vallack e. Highcruiser (som joinar skaran med väldigt trevliga HC-ungar!)

13.jpg

Också min älskade saknade lilla ängel, Koronn Mr Jack, hingst f. 2011 e. Saigon, den coolaste av alla. En bild som visar livsglädje när den är som bäst.

Bus028.jpg

kl
Definitivt min favoritbild på den lilla gula. Att vara en 5-årig liten hingst med väldigt mycket i huvudet har en tendens att komplicera saker och ting men när han är där jag vill ha honom så är han verkligen min drömhäst.
1admx.jpg

*kl*
I våras tappade Wille geisten och jag var riktigt orolig för honom, han är ju ändå gammal nu. Hipp som happ fick jag möjligheten att flytta hem honom till min hovslagares gård och det blev en förvandling över första natten! Jag lämnade en trött och lite sliten häst, dagen efter möttes jag av det här och gnistan har funnits kvar sen dess! Nu, vid 23 års ålder är han i en underbart fin form! :love:

389244_10150980717310712_844404349_n.jpg

Han skar sig väldigt illa på ett bakknä... Allt läkte jättebra utåt sett, men han fick hemska upphakningar som till slut aldrig släppte. Vi skulle åka till Ultuna med honom men dagen innan hakade han sig och kom aldrig loss och hade så ont. :cry: Varför det blev så kan man väl bara spekulera kring. Nånting mer kanske var trasigt inuti... Jag sörjer honom varje dag, han var så underbar. :(

Min o Timas favoritfoto för året är absolut denna. Där jag för första gången på över ett och ett halvt år ÄNTLIGEN sitter på hästrygg igen. Och ska jag vara ärlig, så är det VÄLDIGT svårt att veta, vem som är gladast... Jag eller min älskade 28-åriga häst, som så många gånger senaste ett och ett halvt åren försökt stå blickstilla vid pallar och bord, men jag har fegat ur i sista sekund. Men HÄR, här var det ÄNTLIGEN den dagen, jag kände att NU ska det ridas. :love:

206264_10151082678417620_2097994773_n.jpg

Vi får se, när nästa gång kommer... Nu har jag inte ridit sen i september...

kl
Definitivt min favoritbild på den lilla gula. Att vara en 5-årig liten hingst med väldigt mycket i huvudet har en tendens att komplicera saker och ting men när han är där jag vill ha honom så är han verkligen min drömhäst.
1admx.jpg

Men alltså den där snyggingen har jag helt missat! Vad är det för stam? Hur stor är han och vad har han hunnit med?

MajaKandi: Hemskt tråkigt med din lillkille-han var verkligen fin!

Men alltså den där snyggingen har jag helt missat! Vad är det för stam? Hur stor är han och vad har han hunnit med?
Han är en morganhäst, imp USA så stammen är nog ganska intetsägande tyvärr. Han ska iväg och mätas nu om nån helg men han borde stanna som d-ponny. Jag började rida honom i somras och då var han bara grundriden, så han har inte tävlat nåt eller så men det kommer i vår. Om allt rullar på som det ska så är målet ungponny-SM men vi tar det som det kommer helt enkelt. :)

Blev så glad(och överraskad) när man ropade ut pristagarna att det kom glädjetårar :o
Denna tävlingen var väl inte särskilt speciell egentligen men den spikade att det hänt endel i utveckligen och jag kände mej skitstolt och lycklig över den lilla brunas tävlingssäsong och bedrifter :D det syns kanske:p

408226_3772947176437_891442590_n_zps1a7ef224.jpg

*kl*

Hittade en favorit från en mycket regnig sommardag då jag red en gammal stallkompis ponny. Den är så otroligt speciell att rida och kan kännas som en riktig träbock/stridsvagn. Men jag kom på hur jag skulle rida henne och fick en så otroligt fin känsla stundvis under detta passet:).
488170_3940304677959_322814240_n.jpg

Har ju inte så mkt ridbilder på oss ännu, så det får bli denna från förra våren. Igångsättning efter krosskada i hasen och innan ny skada i andra hasen med sticksår och komplikationer. Gillar att hon ser avspänd och tillfreds ut, som jag vill ha henne hela tiden.

IMG_0933.jpg

424197_10150602461085748_1172127814_n.jpg

Detta är nog årets bästa foto. Dalhwinnie o Mattias Jansson

Det som har betytt mest är dock dessa

558575_10150834630675748_1002943605_n.jpg

Shamora som alldeles nykläckt o Bamoras kärlek!

536529_10151157335030748_1864584915_n.jpg

Första gången jag rider Leia, som jag har haft sen hon var 4 månader. Nu är hon snart 4 år!

Min favorit bild. Själva bilden är väl inte bra men känslan jag hade vid den här tävlingen var underbar.

KlubbtvlingLjRK1maj033.jpg

Finns många att välja bland men det blir ändå denna... För att känslan var så bra då :)

cavelerist1_50a94082e087c368b461dace.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka