Sv: Krapi fra akureyri-igen!
Jag har ett sto efter Krapi som nu är 4,5 år och under inridning (av mig). Hon är väldigt cool och stabil i psyket, litar helt på mig. Går fram överallt, med och utan kompis och är lätt att ha och göra med. Kan dock ha en tendens att bli lite fräck och bufflig, har varit ganska omogen fram till nu och tramsig liksom, men börjar nu att ta uppgiften på största allvar.
Jag har tyvärr ingen bra bild att lägga ut nu men hon är skimmel, ganska stor och smäcker (liknar sin mor exteriörmässigt), lite lång i kroppen tyvärr, annars proprotionerligt byggd och har ett väldigt feminint utseende.
Är femgångare med lättast för traven än så länge. Tölten börjar komma smygande (hon töltar i hagen) nu när hon lär sig mer och mer samling. Fin rund galopp. Vilja runt medel.
Om jag inte behåller henne säljer jag henne troligen som kanonfin familjehäst.
Vad tråkigt att läsa att Krapi har eksem. Jag hade hört vissa rykten med visste inte säkert. Hade jag vetat det hade jag aldrig använt honom
Är det någon som har en Krapiavkomma som har fått eksem? Min är ännu eksemfri (eksemfri Islandsfödd mamma).
/Vildvittra