Krapi fra akureyri-igen!

Sv: Krapi fra akureyri-igen!

Jag anklagar inte diny för att lägga ut bilder, jag undrar hur en av bilderna kan ha kommit till den tyska hemsidan:smirk:
Hur de egentligen får lägga ut bilder hursomhelst.

länkar till bilder får man väl alltid lägga in, men inte själva bilden, om inte man själv har tagit den.

/Malin

Men det var nog inte bilderna här inne som de pratade om. Utan de som ligger på Stormhestars hemsida.

Jag har ett sto efter Krapi som nu är 4,5 år och under inridning (av mig). Hon är väldigt cool och stabil i psyket, litar helt på mig. Går fram överallt, med och utan kompis och är lätt att ha och göra med. Kan dock ha en tendens att bli lite fräck och bufflig, har varit ganska omogen fram till nu och tramsig liksom, men börjar nu att ta uppgiften på största allvar.
Jag har tyvärr ingen bra bild att lägga ut nu men hon är skimmel, ganska stor och smäcker (liknar sin mor exteriörmässigt), lite lång i kroppen tyvärr, annars proprotionerligt byggd och har ett väldigt feminint utseende.
Är femgångare med lättast för traven än så länge. Tölten börjar komma smygande (hon töltar i hagen) nu när hon lär sig mer och mer samling. Fin rund galopp. Vilja runt medel.

Om jag inte behåller henne säljer jag henne troligen som kanonfin familjehäst.
Vad tråkigt att läsa att Krapi har eksem. Jag hade hört vissa rykten med visste inte säkert. Hade jag vetat det hade jag aldrig använt honom :(

Är det någon som har en Krapiavkomma som har fått eksem? Min är ännu eksemfri (eksemfri Islandsfödd mamma).

/Vildvittra

Krapi blev såld till en kvinna i Norge i våras, jag jobbade i det stallet han flyttade till i Norge.
Jag tycker att Krapi är trevlig och snäll, kanske lite "gubb-bufflig" men ändå charmig.
Tyvärr blev han skadad och stod halt länge...
Kvinnan flyttade till ett annat stall så jag vet inte så mkt men tydligen blev han så dålig och halt att han inte kan tävlas mer eller ridas på hög nivå, jag har dock inte fått det bekräftat av ägaren utan av andra i Norge som känner henne.
Men jag vet att Krapi inte tävlas mer iaf.

Skickar med en (inte allt för kul men endå) bild på han från stallet i Norge.

16193407.jpg

Vad synd att det skulle sluta så:cry:
Vilken söt bild du hade tagit på honom:love:

Ja det är synd, hoppas han får gå och bara vara häst nu iaf och ha det bra.
Ja visst är han söt :D

Kul att den här tråden dök upp. :)

Om du googlar så kan du hitta en del bilder. Tyvärr har jag inga ridbilder från min tid med Krapi på den här datorn.

Delvis kl.

Det senaste jag hörde var att Krapi flyttat till en annan kvinna i Norge och har det bra och fungerar utmärkt som ridhäst. Och jag hoppas såklart att det fortfarande stämmer.

Duplo- jag har inte slut mätt henne för att hon växer fortfarande, tro det eller ej. Men hon är närmare 1.38-1.40 :)

Klara- Hittade fin fina bilder! Tack för tipset, kände inte igen honom när han var så mörk! Får verkligen hoppas att han har det bra :)

Jag har en avkomma från krapi, Saga från barberge. hennes mamma är fux vilket ledde till att även Saga blev fux. Hon är väldigt snäll och har fina gångarter. Hon är bara 8 år så hon har ju i stort sätt precis kommit från unghäst stadiet och tyvär så kan hon inte galopp skänkel men tölt kan hon!! Hon är super trevlig och snäll, pigg och ÄLSKAR att rida ut i skogen. :p;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag märker att folk i min närhet alltid ska tycka till om val jag gör. Jag vet att de flesta är rädda och därav kan ju detta vara av...
2
Svar
33
· Visningar
2 154
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
814
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 020
Senast: Sharpless
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 437
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?