Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Ja, när debuterar ni med er unghäst/en ny klass? Vad vill ni att unghästen ska kunna innan ni gör er första start? Eller hur vill ni...
Svar
2
· Visningar
1 940
Trav Jag känner mig verkligen efter,för innan insändaren i Ronden den här veckan har jag inte ens hört talas om det. Kan bukefalisterna...
Svar
11
· Visningar
5 195
Senast: Zandrah
·
Distans Min travare fungerar bra som distanshäst , har dock bara ridit 5 milare. Jag undrar om jag Måste lära honom galoppera? Han är så...
Svar
8
· Visningar
2 651
Senast: Styltan
·
Dressyr Någon som vet vart eller OM det går att få tag på kandar i stl X-full? Ska ha ett till min nordis och han kan verkligen inte ha vanlig...
Svar
18
· Visningar
2 871
Senast: carmarnic
·
Dressyr Varför ha enkla krav på utrustningen när man kan vara komplicerad? ;) Jag trivs utmärkt i relativt mjuka dressyrstövlar, har tex...
Svar
13
· Visningar
4 449
Senast: fahrenheit
·
Distans Här kommer länk till Distansgalan 2013 :banana: http://www5.idrottonline.se/NerikesDRK-Ridsport/Distansgalan-2013/ Vi kommer ha...
Svar
0
· Visningar
1 512
Senast: rachan
·
Hoppning Jag har tävlat min nuvarande ponny ett flertal gånger med bra resultat, dock bara i 70 cm som inte finns med på lokala tävlingar. Därför...
Svar
5
· Visningar
2 399
Senast: mamman
·
Islandshäst Hej! Vi har en islandshäst som är oklippt och går utan täcke. Han hatar att ha täcke på sig och klarar sig bra utan täcke i.o.m den...
2
Svar
34
· Visningar
5 298
Senast: Boj
·
Dressyr http://www.hoppla.se/se/produkter/hasten/bett/sprenger/sprenger-kk-schooling-bit-aurigan.php Någon med erfarenhet av detta bett...
Svar
1
· Visningar
1 681
Senast: Hedwig
·
Hoppning Har fått nys på hoppning igen med mitt 19-åriga men fräscha halvblod! Han älskar o hoppa, men har inte gjort det på läänge, så hur ska...
Svar
2
· Visningar
2 020
Senast: Poisonous
·
Körning Jag har en helt fantastisk nordsvensk brukshäst som jag ägt i ett halvår men ridit och kört i tre år. Han är 23 år gammal. Min...
Svar
4
· Visningar
1 647
Senast: fejt
·
Dressyr Släng upp bilder på er tävlingsutrustning! Har fått födelsedagspengar för att uppdatera tävlingsgarderoben och behöver inspiration...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
43 832
Senast: ElsaK
·
Dressyr Nu är det ju långt ifrån alla klubbar som har ridskoleverksamhet men vad gör eran klubb för privatryttarna? Får ni utnyttja...
Svar
5
· Visningar
1 238
Senast: lomuxx
·
Fälttävlan Jag undrar om någon vet vad som krävs för att en ponny skall kvalificera sig till NM eller EM i fälttävlan? Jag hittar ingen information...
Svar
4
· Visningar
5 182
Senast: Larka
·
Islandshäst Rekommenerar ishestnews.se Mycket bra läsning. En artikel handlar om tävlingsrelaterade skador. Inte kul att läsa men har åtminstonde...
Svar
10
· Visningar
1 712
Senast: Elina8
·
Körning Tänkte sätta en snabbkoppling mellan däckeln och ryggstycket för att snabbt kunna lossa vid en ev olycka. Satt och kollade efter hakar...
Svar
0
· Visningar
1 162
Senast: gadriel
·
Tävling om hästen är pigg och frisk, sätter ni då någon övre åldersgräns när den inte får tävla mera? min dam fyller ju 21 till våren. vi har...
Svar
6
· Visningar
4 495
Senast: Marty
·
Körning Fick hem en fransk brösta här om dagen och har nu provat den på hästen liten försiktigt. Det är ju väldigt svårt när man inte vet...
Svar
15
· Visningar
4 686
Senast: Seabaz
·
Dressyr Får man ha huva på hästen på en klubbdressyr, även om hästen inte har något problem med öronen mm? Ska tävla den 20/1-2013...
Svar
1
· Visningar
1 002
Senast: Zaga
·
Trav Mitt travsto har tappat mycket muskler det sista, främst rygg och rumpa, och vill gärna ha tips o råd angående muskelträning o...
Svar
8
· Visningar
2 295
Senast: Mauthoria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama