Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Hej! Jag har börjat rida en helt förtjusande islänning! Stor, framåt och otroligt arbetsvillig! Men, han har en tendens att krulla ihop...
Svar
9
· Visningar
3 748
Dressyr Har lite problem att hitta passande benskydd till min häst. Använder höga strykkappor (typ Eskadron) nu, fram funkar de bra men bak...
2
Svar
22
· Visningar
6 517
Senast: Mariaauto
·
Dressyr Ja hur var ert tränings/tävlingsår 2012? Nådde ni era mål och blev det som ni tänkt? Vad är målen för nya året? För vår del blev det...
Svar
19
· Visningar
2 630
Senast: remmis
·
Fälttävlan Nåja, lite klatschigare skall det väl heta såklart, Indoor Eventing :) https://www.facebook.com/events/290838710963270/ Detta är i...
Svar
5
· Visningar
4 746
Senast: Anro
·
Islandshäst Lilla Björn trampar sig själv med brodden i hagen :cry: Att ta av brodden är inte ett alternativ då vi har väldigt isigt. Vad är bästa...
Svar
11
· Visningar
1 873
Senast: kvandi
·
Hoppning Inför tävlingssäsongen 2013 så har jag funderat på att byta klubb att tävla för. Tävlar nu för den klubb jag alltid har varit hos, står...
Svar
2
· Visningar
2 071
Senast: Kallebus
·
Dressyr har siktat in mig på ett par ridstövlar hos favorit ridsports affärens outlet, blir alltid att jag provar dem när jag är där :D. de är...
Svar
12
· Visningar
9 414
Senast: nangiialaa
·
Dressyr Stämmer det att det från årsskiftet ska bli tillåtet att tävla på rakt bett? Jag har sett det påstås här och var under hösten, och det...
2
Svar
32
· Visningar
8 102
Senast: Catrool
·
Tävling Jag läste på tidningen ridsports hemsida att Marknadsdomstolen slagit fast att det inte är ok att bestraffa medlemmar som deltagit i...
Svar
4
· Visningar
2 675
Senast: Epsi
·
Körning Tanken är att jag till våren ska skaffa mig en bruksnordis, har alltid varit intresserad av att jobba i skog o mark med häst, klippa...
Svar
3
· Visningar
1 778
Senast: Melli
·
Dressyr Hu, hösten är verkligen här nu. Fyll på med tävlingsresultat att pigga upp oss med :).
2 3 4
Svar
63
· Visningar
15 805
Senast: Gabby_Ossi
·
Dressyr Jag har en fråga ang nya TR.... I förra årets TR mom 221 står det att sporrar inte behövs vid bland annat lokal tävling. Men i 2013s TR...
2
Svar
24
· Visningar
3 941
Western Som frågan lyder ;) Har 2 hästar och rider mest dressyr, men med western inslag i tänket kring hästar... Har haft ut...
Svar
18
· Visningar
7 439
Senast: LisaY
·
Islandshäst Läste just detta på FB -Nu har SIF ansökt om inträde i Riksidrottsförbundet! Läs ansökan och även de slutgiltiga stadgarna för...
2
Svar
22
· Visningar
4 120
Senast: Rolle
·
Western Hallå! Jag undrar vilka regler som gäller för huvudlag vid tävling. Måste tränset ha pannband (eller öra) och käkrem? Får stången...
Svar
3
· Visningar
1 724
Trav Någon mer än jag som sett ett antal stall/travtränare som börjat anlita mentala coacher för att förändra sitt tänk till mer positivt med...
Svar
9
· Visningar
2 762
Senast: Bowman
·
Trav Snälla ge något tips på vad ni har på händerna när ni kör, nu när det är så satans kallt?
Svar
8
· Visningar
2 443
Senast: Bowman
·
Western Jag har lite huvudbry med dessa bett.. Så hoppas att någon kan hjälpa mig förstå lite ;-) Är relativt ny i grenen, och har förr...
Svar
13
· Visningar
3 241
Körning Har kört in min häst under vintern, med lånad vagn. Så nu håller jag på och letar begagnad vagn för fullt. Det finns ganska gott om...
Svar
7
· Visningar
2 321
Senast: iska
·
Trav JaG undrar om någon vet vad som krävs, typ om d behövs ett speciellt rekord eller om man måste kvala eller något annat. Jag ska efter...
Svar
10
· Visningar
2 045
Senast: Dottla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama