Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Som frågan lyder ;) Har 2 hästar och rider mest dressyr, men med western inslag i tänket kring hästar... Har haft ut...
Svar
18
· Visningar
7 538
Senast: LisaY
·
Islandshäst Läste just detta på FB -Nu har SIF ansökt om inträde i Riksidrottsförbundet! Läs ansökan och även de slutgiltiga stadgarna för... 2
Svar
22
· Visningar
4 139
Senast: Rolle
·
Western Hallå! Jag undrar vilka regler som gäller för huvudlag vid tävling. Måste tränset ha pannband (eller öra) och käkrem? Får stången...
Svar
3
· Visningar
1 736
Trav Någon mer än jag som sett ett antal stall/travtränare som börjat anlita mentala coacher för att förändra sitt tänk till mer positivt med...
Svar
9
· Visningar
2 766
Senast: Bowman
·
Trav Snälla ge något tips på vad ni har på händerna när ni kör, nu när det är så satans kallt?
Svar
8
· Visningar
2 452
Senast: Bowman
·
Western Jag har lite huvudbry med dessa bett.. Så hoppas att någon kan hjälpa mig förstå lite ;-) Är relativt ny i grenen, och har förr...
Svar
13
· Visningar
3 264
Körning Har kört in min häst under vintern, med lånad vagn. Så nu håller jag på och letar begagnad vagn för fullt. Det finns ganska gott om...
Svar
7
· Visningar
2 329
Senast: iska
·
Trav JaG undrar om någon vet vad som krävs, typ om d behövs ett speciellt rekord eller om man måste kvala eller något annat. Jag ska efter...
Svar
10
· Visningar
2 058
Senast: Dottla
·
Islandshäst Det här med islandshäst är en helt ny värld för mig även om min inte är renrasig så påminner han mest om islandshäst i utseende fast i... 2
Svar
28
· Visningar
6 085
Senast: Teilani
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
26 219
Senast: supercassie
·
  • Låst
Dressyr Startar upp ny tråd med en stilbild på prickiga ponnyn:) 100 101 102
Svar
2 020
· Visningar
300 476
Senast: Nominous
·
Western Jag behöver hjälp att hitta en bra pad till mitt kallblod som är rund i formen utan någon manke att tala om. Paden får inte trycka på...
Svar
7
· Visningar
3 366
Senast: Samba
·
Islandshäst Jag har fått rådet att dela manen på min häst. Är det vanligt att man gör det och är det någon som har nåt tips hur man bäst går...
Svar
6
· Visningar
2 291
Senast: Got2Be
·
  • Låst
Fälttävlan Nu har vi ju faktiskt bytt år så då är det väl dags för en ny bild och film tråd! 50 51 52
Svar
1 027
· Visningar
113 336
Senast: LenaH
·
Western Stod i hästahagen och så ploppade en tanke upp, Hur kommer det sig att jag ofta ser westernhästar (ofta muskelberg eller... 2
Svar
31
· Visningar
10 269
Senast: wrangler
·
Körning Om man har en sån där vanlig bröstsele variant billig med fast brösta (heter det så?). Och en vagn utan svängel.... Hur selar man då? :o... 2
Svar
25
· Visningar
5 471
Senast: Rosalinda
·
Trav God Jul och Gott Nytt År till er alla från oss!
Svar
6
· Visningar
2 052
Senast: ghost
·
Trav Ska köpa ny sulky, men kan inte bestämma mig för vilken..... Behöver därför eran hjälp. Venator R3 eller Custom Multiflex steel med...
Svar
6
· Visningar
3 810
Senast: juvelen
·
Islandshäst Jag har en liten fråga om någon kan svara på den? Jag är bosatt i Norge sedan en tid tillbaka och kan inte reglerna om hur det är om...
Svar
2
· Visningar
1 081
R
Körning Hejsan! Jag skall ta upp körningen med min häst igen och helt enkelt börja om från början då hon ej är korrekt inkörd samt har dåliga... 2
Svar
23
· Visningar
9 656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka