Ergonomisk brösta eller French Collar?

Sv: Ergonomisk brösta eller French Collar?

Om du pm:ar mig, vet jag en återförsäljare som har den i läder :)

Du verkar nöjd med Empathyn? Sitter och funderar på om jag ska skaffa mig en sån, de verkar ju himla bra!
Finns det andra märken som också har svängda bröstor?
Har en syntetsele och vill inte gärna blanda läder och syntet. Tycker om syntet, det är ju så lättskött. Hästen får lätt brännsårsliknande skav av neopren och liknande material, vad är det för material i Empathy?

Vår sele är en Zilco sele och den är helt i syntet. Innan hade vi vanliga maraton-läder sele och våra hästar får mer skav av läderselen än med våra syntetselar. I och för sig tror jag inte det beror på materialet utan mer på passformen på selen. Bröstans insida är klädd med någon form av flätat syntet så det blir lite lufthål och vi använder selarna dagligen och tävlar upp i Elit klass. Diska dem inför tävling i YES diskmedel och använder dem även i dressyr. Blir de jättesmutsiga i tex maraton tävling en varm och dammig dag så spolar vi med slangen när vi spolar hästen:D
Tanken är ju att bröstan skall ligga så still som möjligt genom anpassa passformen och då får man ju inte heller skav.
Jo vi är nöjda med Zilcos Empathy brösta och vi vet flera som har köpt den och är nöjda med den. En del säger ju att syntetselarna blir stela på vintern när det är kallt men för oss som bor i södra delen av Sverige har vi aldrig märkt något av det. Även läderselar blir ju stela av köld och orkar man sen inte smörja dem så blir de stela i alla väder.
Lycka till med ditt köp!

Min häst verkar allergisk mot neopren och liknade, han får sår oavsett passform :crazy:
Frågan är om jag vågar chansa..?

Blir inte så snyggt att blanda läder och syntet

Men jag vill inte ha läder till min syntetsele :p Och inte neopren eller liknande material heller helst. Fast det borde väl gå om man har ett skydd över så klart. Finns det svängda underlägg för bröstor tro?

Hrm, virka och sticka kan jag, men sy.. Nja, det är jag inget vidare på! Såg svängda underlägg på nån engelsk sida, men de var ju specialsydda till deras sele. Kommer inte ihåg vad den hette.. Var en kortare brösta, såg ut ungefär som en brun avkapad empathy i slätt läder.

Ebay har jag sett underlägg för svängda bröstor. Dock inte empathy collar kanske men värt att kolla? :)

Tänker själv spara till en av de där french collern som finns i Tyskland.

Ebay har jag sett underlägg för svängda bröstor. Dock inte empathy collar kanske men värt att kolla? :)

Tänker själv spara till en av de där french collern som finns i Tyskland.

Vad är det för speciellt med en tysk? Nyfiken :D

Jag har en zilco empathybrösta till min.
kc3b6rning4.jpg

Är jättenöjd med den bröstan. Kan absolut rekommendera att testa den bröstan:laugh:

Finns zilco empathybröstan i läder?

Ideal har en liknande i läder. Zilco har inga lädervaror alls vad jag sett. Fast jag är inget läder fan ;)

Igår var vi ute i världens oväder och bröstan såg hemsk ut när vi kom tillbaka men jag tog med den in och hängde den i duschen och spolade av den med ljummet vatten och efter någon timme var den torr och ren. Det gillar jag :d

Vart hittar man Ideals liknande? Har nog inte sett något annat än en french collar och rak brösta från dem.

Hittade den :) Stod dock inte att det var Ideal så jag missade att det var den först.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
711
Senast: cassiopeja
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 735
Utrustning Ja, jag har använt sökfunktionen till förbannelse så nu lägger jag upp en egen tråd och hoppas på lite samlade tips :). Jag har nyligt...
Svar
12
· Visningar
2 201
K
Körning Är himla sugen på en svängd brösta, verkar mer ergonomiskt. Var inne på Drive outs hemsida och snokade efter en brösta och hittade...
Svar
3
· Visningar
1 278
Senast: gadriel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama