Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
vad heter sadeln och vart säljs den?
Är den lika mjuk för ryttaren som hästen?
Har sett några bilder på den och funderar om de är dags för ett liten bankrån .
Jag har EDS som gör bla min hud är väldigt skör mm så har stora problem med sadlar. Rider nu i en mjuk bomlös som inte gör ett jota för ryttarens sits men får inte ont i kroppen eller ridsår av den och passar hästen
Jag har sett många under mina ridskoleår som absolut inte kan sitta upp, oavsett sadel. Hade förr en tjej i min grupp som alltid behövde någon som stod och höll emot på andra sidan, för annars snurrade sadeln runt oavsett häst och alla hade bomsadlar. Hon hade en ganska speciell stil kan man lugnt säga, det såg mer ut som att hon skulle klättra uppför en vägg än sitta upp på en häst. Hon stod en meter från hästen, sträckte benet rakt ut och tog stod med foten mot hästens mage, tog tag i fram och bakvalv och drog sig upp samtidigt som hon tryckte emot med foten och hoppade till. Sen landade hon oftast med benet som skulle över på andra sidan på rumpan på hästen och kravlade runt.
Blev lika imponerad varje gång, både av att hästen stod kvar så snällt och av att hon faktiskt kom upp varje gång.